سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر مطرح کرد؛

توسعه‌ ایمنی و تاب‌آوری اجتماعی به همراه رسانه‌ها ممکن می‌شود

ولی پور گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی در قرن گذشته باید بیش از گذشته به پیشگیری، آموزش و آمادگی نسبت به حوادث پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ولی پور رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر در نشست اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار گفت: اگر حضور رسانه‌ها و خبرنگاران نباشد اقدامات داوطلبانه که ارائه می‌شود به درستی منعکس نمی‌شود. ما اعتماد عمومی نسبت به هلال احمر مدیون زحمات رسانه‌ها هستیم.

ولی پور بیان کرد: وضعیت دنیا با توجه به تغییرات اقلیمی در کل دنیا و به طبع کشور ما حوادثی که در سطح دنیا رخ می‌دهد و آسیب می‌بیند بیشتر شده است. میزان شدت حوادث ۴/۱ برابر شده و نسبت جانباختگان به ۶/۹ رسیده که ۲/۵ برابر سنوات گذشته است.

وی افزود: در سنوات گذشته حوادثی‌ که در دنیا اتفاق می افتد ۲۸ برابر شده که ۳ میلیارد نفر را درگیر کرده است از ۴۰ حادثه ی مرگباری که تاکنون اتفاق افتاده است، ۳۱ مورد را حوادث طبیعی تشکیل داده اند.

ولی‌پور تصریح کرد: ۵ مورد از ۲۷ حادثه ی منطقه ی ما را حوادثی همچون زلزله ی بم ، رودبار و منجیل، فارس و طبس اختصاص داده است, تاب‌آوری در جمعیت هلال احمر با توسعه ی آموزش های همگانی و ایجاد خانه های هلال در کوچکترین لایه های اجتماعی در حال گسترش است. باید بتوانیم در صورت بروز حوادث با کمترین آسیب آن ها را مدیریت کنیم.

وی افزود: آنچه در جمعیت هلال احمر انجام می شود، بخشی ورود به آسیب های اجتماعی و حوادث و در کنار آن وظایف حاکمیتی است که بر عهده ی ما قرار دارد.

سازمان جمعیت هلال احمر بر اساس سنوات گذشته و توصیه هایی که فدراسیون بین المللی ارائه می کند، شامل ۵۶۳ پایگاه امداد و نجات، ۴۷۰ شعبه و دفتر نمایندگی شهرستان ها و ۳۳ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، ۳۳ مرکز جستجوی سگ های هلال احمر و ۲۹ مرکز امداد هوایی است که در کنار گروه های ستادی مرکز استان ها در ستاد جمعیت هلال احمر شبکه ای را تشکیل داده اند که در حوادث فعالیت می کنند.

ولی پور با اشاره به اینکه ۹۵ درصد کشور ما روی خط گسل و زمین لرزه ها قرار دارد گفت: ایران در زمره ی کشور های حادثه خیز دنیا محسوب می‌شود و آمادگی ها باید از آنچه هست بیش تر شود.

ولی پور بیان کرد: بیش از ۱۹ هزار ميليارد برآورد شده تا در تامین امکانات و منابع جمعیت هلال احمر هزینه شود تا به شرایط مطلوب نزدیک تر شویم؛ هم اکنون در نقطه ی مناسبی هستیم و در صورت نیاز بر اساس قانون مدیریتی بحران از کمک های سپاه و ارتش استفاده می کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.