سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عطر سیب/ ۲

چگونه پاداش تمام انسان‌ها را کسب کنیم؟ + فیلم

شخصی که هدفش یاری امام است، باید اهمیت این یاری و برنامه ریزی را مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس مذهبی، در گفت و گو به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مطرح کرد: کسی که هدفش یاری امام است باید اهمیت این یاری و برنامه ریزی در این راستا را مورد توجه قرار دهد. به همان مقداری که در یاری امام قدم برداریم، حرکت در این مسیر نیز جدی تر می‌شود.

اظهار دوستی اهل بیت (ع) در گفتار و رفتار

وی ادامه داد :  در روایتی نقل شده است که برای دوست دار امیرالمؤمنین(ع) ثواب یک سوم، کسی که ایشان را با زبان یاری کرده ثواب دو سوم و فردی که در حرف و رفتار ایشان را یاری کند ثواب تمام عمل بندگان برای او نوشته می‌شود. همچنین در روایت دیگری نیز آمده است بهشت سه درجه دارد که درجه سوم به کسانی تعلق می‌گیرد که تنها محب اهل بیت (ع) هستند، درجه دوم به نصرت دهندگان و درجه سوم بهشت، به کسانی که در حرف و عمل  یار اهل بیت (ع) بودند، تعلق می‌گیرد.

این سخنران در پایان گفت: با دانستن اهمیت یاری  اهل بیت (ع) تنها به دوستی و آرزوی یاری در زمان حیات آن بزرگواران بسنده نمی کنیم ، بلکه در راستای یاریشان در همه دوران و در همه موضوعات مانند نماز، روزه و جهاد گام برمی‌داریم. در نتیجه بهتر است به جای دستور به دیگران بر انجام یک کار اهمیت آن را برای رشد و تعالی دینی و مذهبی برای آنان تبیین کنیم.

در ادامه شما می‌توانید فیلم صحبت‌های حجت الاسلام محمد صادق کفیل را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

برچسب ها: محرم1400 ، ماه محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.