سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

سرم تنها در مراکز درمانی استان مرکزی توزیع می‌شود

دکترعلیمرادیان گفت: با توجه به ضرورت تامین سرم برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها سرم تنها در این مراکز توزیع می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به نبود سرم در داروخانه‌ها گفت: با توجه به ضرورت تامین سرم برای مراکز درمانی و بیمارستان ها، سرم تنها در این توزیع می‌شود.

دکترعلیمرادیان با بیان علت کمبود سرم، افزود: یکی از شرکت‌های مهم سرم سازی کشور به دلیل مشکل تجهیزاتی درخواست اورهال برای بهبودی کیفیت خطوطش کرده که امیدواریم با پیگیری و تلاش مضاعف این کارخانه در شهریورماه به خط تولید بازگردد.

علیمرادیان افزود:، اما به دلیل شرایط بحرانی پیک پنجم کرونا و افزایش بار مراجعین و افزایش نیاز به مصرف رمدیسیور و برخی دارو‌های تزریقی، کارخانجات تولید سرم ظرفیت خود را افزایش داده به طوریکه میزان تولید سرم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز به ۱۲ میلیون دُز افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: همزمان تلاش و پیگیری‌های لازم در راستای راه اندازی خط تولید سرم‌های ۱۰۰ سی سی و ۲۵۰ سی سی به کار گرفته شده اشت تا چالش تزریق داروی رمدیسیویر مرتفع شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در راستای رایزنی‌های انجام شده، به منظور درمان بیماران در برخی موارد که سرم‌ها قابل جایگزین هستند، آن را جایگزین کرده تا این مشکل قطعی برطرف شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.