سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتیجه معاملات بورس در ۱۹ مرداد؛

شاخص کل و هم وزن همسو با یکدیگر در مدار صعود

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار و ۳۱۸ واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران امروز (سه شنبه ۱۹ مرداد ماه) در ابتدای معاملات با رشد ۳ هزار و ۷۸۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی قرار گرفت و در نهایت شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار و ۳۱۸ واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۵ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «پارس» و «تاپیکو» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «سپید»، «فولاد» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۵ هزار و ۴۲۱ واحدی، روی پله ۴۱۸ هزار و ۱۷۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ میلیارد و ۱۶۰ میلیون سهم به ارزش ۵ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان رسید.

رشد ۳۴۰ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۳۴۰ واحدی روی پله ۲۰ هزار و ۷۸۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۸۸۳ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، پارس و تاپیکو به ترتیب با ۳۳۵۲.۶۶، ۱۴۲۶.۸۳، ۱۲۱۶.۳۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد میدکو، وپاسار و شفن با ۳۵۸.۲، ۱۹۵.۵۸، ۱۲۳.۸۳ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های آریا، کگهر و هرمز به ترتیب با ۷۴.۴۴، ۳۷.۰۱ و ۳۳.۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد کوثر، دتوزیع و پخش، با ۲.۹۴، ۲.۴۲ و ۲.۰۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه شیمیایی، خودرو و سرمایه گذاری‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های پارس، آپ و شاملا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کدما، قلرست و کساپا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های غگیلا، فزرین و شاروم بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های غفارس، دتوزیع و شتوکا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های پارس، سپید و آپ و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های کدما، غدام و سنیر در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید را شرکت‌های وهامون، اعتماد و اراد ۸۶، بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۸۶، اراد ۸۷ ثالوند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های ملت، خساپا و خودرو بیشترین حجم معامله و نماد‌های فولاد، تاپیکو ۲ و کمند بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


همچنین نماد‌ها دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۲۱۴، اراد ۶۴۴ و اراد ۸۳۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.