سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله طالبان به ولسوالی دهدادی دفع شد؛ دروازه مزار شریف بسته ماند

حملات گروه طالبان برای تصرف ولسوالی دهدادی با مقاومت نیرو‌های خیزش مردمی و امنیتی با شکست مواجه شد. این چندمین بار است که طالبان برای تصرف این ولسوالی حمله می کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‌های محلی در ولایت بلخ می‌گویند که نیرو‌های امنیتی و خیزش‌های مردمی، بار دیگر حمله گروه طالبان به ولسوالی دهدادی را عقب زده‌اند.

عطا محمد نور، فرمانده نیرو‌های خیزش مردمی با نشر یادداشتی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که گروه طالبان از روز گذشته بر اطراف شهر مزارشریف، مرکز این ولایت و ولسوالی دهدادی حملات تهاجمی انجام دادند که در نتیجه مقاومت نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی این حملات با شکست مواجه شده است.

نور تصریح کرده است که جنگ از دو ماه به این سو در اطراف ولسوالی دهدادی جریان داشت، اما از دو روز به این سو شدت گرفته است. او افزوده است: «طالبان بار دیگر آخرین توان خود را به کار بستند و به خطوط دفاعی ولسوالی دهدادی حمله کردند، اما شکست خوردند.»

در همین حال فرهاد عظیمی، والی بلخ گفته است که شام روز دوشنبه (۱۸ اسد)  با بیماری فرمانده پیشین قول اردوی ۲۰۹ شاهین و زخمی شدن قومندان لوا در جبهه مشکلاتی به وجود آمده بود، اما در حال حاضر وضعیت در کنترل نیرو‌های امنیتی است.

گفتنی است که به‌جای خان‌الله شجاع، ذبیح‌الله مهمند به عنوان فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین تعیین شده است.

عظیمی خاطرنشان کرد که فرمانده جدید این قول اردو با تجهیزات و مهمات به بلخ آمده است.

از سویی دیگر منابع محلی گفته‌اند که طالبان انبار مهمات قول اردوی ۲۰۹ شاهین را هدف حملات راکت قرار دادند، اما مسوولان این قول اردو به صورت رسمی این خبر را تأیید نکرده‌اند.

در همین حال وزارت دفاع ملی روز سه شنبه، ۱۹ اسد، اعلام کرده است که در نتیجه عملیات نیرو‌های امنیتی با حمایت نیرو‌های هوایی در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ، ۱۵۰ جنگجوی طالب کشته شد‌اند.

به گفته این وزارت در این عملیات ۱۹ طالب دیگر زخمی شده‌اند و مقدار زیادی سلاح و مهمات این گروه از بین رفته است.

طبق اعلام وزارت دفاع ملی در عملیات جداگانه تصفیه‌ای نیرو‌های امنیتی و دفاعی کشور، پاسگاه «بکری» در ولسوالی دهدادی را از تصرف طالبان آزداد کرده‌اند.

وزارت دفاع ملی افزوده است که دوشنبه شب، ۱۸ اسد، کماندو‌های ارتش  با حمایت نیرو‌های هوایی عملیات تصفیه‌ای را در این ولسوالی راه‌اندازی کرده‌اند و تا هنوز این عملیات ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.