سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت بند خاکی در بخش کسرینه کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت:طرح ساخت بند خاکی در بخش کسرینه کاشمر از تیرماه امسال آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رضا نجفی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشمر گفت:سد سازی یا بند سازی از فعالیت‌های مهندسی بشمار می‌رود که شرایط تاریخی و جغرافیایی خاص مناطق در پیدایش و شکل گیری و گسترش آن سهم مهمی دارد و مردم مناطق مختلف بنا بر ضرورت و نیاز نسبت به ایجاد سد، بند و یا آبگیر اقدام می‌کردند تا نیاز‌های خود در زمینه آبیاری، آبرسانی ، مصرف و بهداشت را مرتفع سازند.

او افزود:در ایران به دلیل کمبود نزولات آسمانی، شرایط اقلیمی خاص و نیاز‌های روزمره، آب ماده بسیار ارزشمندی محسوب می‌شده است که آثار بجا مانده از امر سد سازی و بند سازی درحافظه تاریخی و فرهنگ ایرانی که ارزشی خاص برای آب قائل بودند را می‌توان مشاهده کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر ادامه داد: با هدف کنترل سیلاب‌ها و نفوذ به سفره‌های آب زبرزمینی دشت کاشمر،افزایش ، تثبیت آبدهی چاه‌های آب شرب و کشاورزی منطقه بند خاکی حوزه کسرینه  کاشمر در بالادست روستای محمدیه ساخته خواهد شد.

نجفی  بیان کرد:ساخت این پروژه از تیرماه امسال با ظرفیت مخزن بالغ بر ۵۰۰۰۰ متر مکعب و با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تأمین و پرداخت شد و هم اکنون درحال اجرا است.


انتهای پیام//ه. ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.