سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای پرورش میگو به صورت آزمایشی در سیستم گلخانه ای در منطقه گوردیم کنارک

پرورش میگو به صورت آزمایشی در سیستم گلخانه ای توسط شرکت کشت و صنعت مکران در منطقه گوردیم شهرستان کنارک در حال اجرا می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمید رضا نصیری معاون آبزی پروری شیلات سیستان وبلوچستان  از اجرایی شدن پرورش میگو در سیستم گلخانه ای به صورت پایلوت (آزمایشی) توسط شرکت کشت و صنعت مکران در منطقه گوردیم شهرستان کنارک خبر داد.

وی افزود: شرکت کشت و صنعت مکران یک مجموعه توانمند و با برنامه در حوزه کشاورزی و شیلات بوده که در طی چند سال گذشته پس از بررسی‌های کارشناسی در منطقه گوردیم شهرستان کنارک طرح توسعه کشاورزی و شیلات خود را دنبال می‌کند که در حوزه شیلات اهم برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت شامل تکثیر و پرورش میگو، پرورش ماهیان دریایی در قفس، فرآوری آبزیان و.. می‌باشد و عملیات ساخت مزرعه پرورش میگو در حدود ۷۵۰ هکتار در منطقه گوردیم شهرستان کنارک در حال اجرا می‌باشد و ان شاا... در سال آتی آماده بهره برداری خواهد بود.

نصیری در ادامه بیان داشت: در ساخت مزرعه پرورش میگو شرکت مذکور مباحثی همچون عمق متناسب استخرها، تخلیه مرکزی، مکانیزاسیون، استخر رزروار، استخر مدیریت پساب، سیستم نرسری در گلخانه و... در طراحی و اجرا رعایت می شود و یک مزرعه بروز رسانی شده و با نگاه افزایش ضریب موفقیت فنی و بهداشتی تولید میگو و به نوعی با نگاه پایدار به تولید میگو می‌باشد.

نصیری در پایان گفت: با توجه به آمادگی یکی از واحد‌های نرسری، به منظور بررسی عملکرد و آزمایش سیستم بصورت پایلوت جهت پرورش میگو بصورت گلخانه ای و در تانک عملیات ذخیره سازی با هماهنگی‌های لازم و اخذ مجوز‌های مربوطه از ماه گذشته آغاز و در حال پیگیری می‌باشد.
ان شاا... با تکمیل و فعال سازی کامل مجموعه آبزی پروری شرکت کشت و صنعت مکران، سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال و تولید میگو و ماهی و توسعه منطقه را خواهد داشت.

گفتنی است: آبزی پروری میگو در نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان در سه شهرستان کنارک، چابهار و دشتیاری ظرفیت‌های قابل توجهی را به لحاظ تولید و تامین پروتئین با کیفیت و به تعبیری امنیت غذایی و همچنین ایجاد اشتغال را دارد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.