سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای باز اولویت است

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: بهتر است مراسم عزاداری سالار شهیدان در فضا‌ی باز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

علیرضا فاطمی، متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امسال ماه محرم‌ با پیک پنجم کرونا مواجه شده است، لذا به همه توصیه می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی را به شدت رعایت کنند تا شاهد افزایش مرگ و میر بیشتر افراد نباشیم.

او افزود: وزارت بهداشت دستورالعمل‌هایی برای پیشگیری از این منحوس در نظر گرفته است که باید تمامی آن‌ها رعایت شود.

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، دستکش، شستن مکرر دست‌ها از موارد قابل پیشگیری و البته اولویت‌های اصلی و اساسی پیشگیری از ویروس کروناست.

فاطمی اضافه کرد: البته افراد باید سعی داشته باشند در این روز‌ها از دست به دست کردن مواد خوراکی به خصوص غذا‌ها و مواد خوراکی رو باز به شدت خودداری کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: بهتر است مراسم‌ عزاداری سرور و سالار شهیدان در فضا‌ی باز و با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

او درباره ویروس کرونا دلتا و شیوع آن در کشور هشدار داد و گفت: این ویروس آزمایش گریز است لذا تنها راه کلیدی پیشگیری و درمان فعلی این بیماری قبل و بعد از انجام واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
تو این اوضاع کرونا باید عزاداریها در منزل انجام بشه و هرخانه برای خودش هیئت باشد