سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزهای تیره کرونایی البرز

عادی انگاری ها و زندگی به روال قبل از کرونا این هفته ها نفس بسیاری را بند آورده و رنگ کرونایی منطقه را به قرمز تیره در سه شهرستان پرجمعیت استان البرز درآورده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،چهار موج پیشین کرونا به این اندازه روزگار البرز را تیره و تار نکرد، حتی لحظه ای آرامش برای امدادگران اورژانس در البرز باقی نمانده و ماموریت های پشت سر هم در طول شبانه روز خستگی عمیقی بر جسم و جان امدادگران اورژانس و کارکنان درمانی وارد کرده است.

این روزها آن طور که شواهد نشان می دهد و مسئولان نیز بر واقعیت امر صحه می گذارند، اوضاع کرونایی البرز به مراتب بدتر از موج های قبلی کرونا است ، دلتا با سرعت به دل جمعیت عادی انگار می زند و هر روز ده ها نفر را به مراکز درمانی می کشاند تا جایی که بیش از سه برابر موج های قبلی شمار مراجعه کنندگان روزانه  افزایش پیدا کرده است.

مهرداد بابایی، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز گفت: در موج های قبلی کرونا برای بیماران بیمارستان صحرایی پیش بینی کردیم اما با توجه به شرایط  جدید راه اندازی بیمارستان صحرایی نیازمند امکانات جانبی و نیروی انسانی است.

بابایی افزود: محدودیت امکانات بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه سبب شد تا مردم در موج های قبلی از این مراکز استقبال نکنند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز گفت: در موج پنجم کرونا با توجه به این که از تمام ظرفیت های بیمارستانی استفاده می کنیم به سمت فعال شدن کلینیک های پزشکی پیش می رویم؛ کلینیک های درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ها وجود دارد که تجهیز آنها برای بستری کردن بیماران کووید۱۹ در دستور کار قرار گرفته است.

او  با اشاره به اینکه سپاه استان برای تجهیز ۲ کلینیک درمانی خود جهت پذیرش بیماران بستری کووید ۱۹ اعلام آمادگی کرده است  افزود: هر دستگاه دیگری که کلینیک  درمانی داشته باشد می بایست از ظرفیت آنها برای بستری موقت بیماران استفاده  شود.

بابایی گفت: بیمارانی که نیاز به تزریق دارو و سرم دارند اما نیاز به بستری طولانی مدت در بیمارستان را ندارند در کلینیک ها درمان می شوند؛  بیماران در کلینیک های بستری موقت دارو را دریافت می کنند و ادامه درمان را در منازل سپری خواهند کرد که باید هر روز دارو دریافت کنند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز افزود: با اجرای این طرح بخش عمده ای از بار بستری بیماران ها مدیریت می شود و روند درمان بیماران کووید ۱۹ بهتر خواهد شد؛ اکنون دانشگاه  علوم پزشکی البرز دارای چهار کلینیک ویژه درمانی است که به تدریج باافزایش بستری ها وارد مدار می شوند.

او گفت: بخشی از بار بیماران اورژانسی غیر کرونایی رابیمارستان های خصوصی پوشش می دهند و بخشی از تخت ها به بیماران قلبی و زایمان  اختصاص یافته  که می بایست تعداد بیشتری از بستری های کرونایی را مدیریت کنند.

بابایی افزود: حدود ۲ هفته است که طبق بخشنامه در هیچ بیمارستانی عمل جراحی غیر اورژانسی و غیر ضروری در بیمارستان های خصوصی و دولتی انجام نمی شود.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.