سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزلباش:

۲۵ درصد مردم استان زنجان واکسن کرونا دریافت کرده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: تاکنون ۲۵ درصد از مردم استان زنجان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان بااشاره به اینکه در حال حاضر کل کشور درگیر پیک پنجم است، گفت: بااقدامات و تدابیر انجام شده، این پیک با تأخیر در استان زنجان آغاز شد.

او با اعلام اینکه هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند، ادامه داد:  درحال حاضر بیش از ۵۳ درصد از تخت‌های بیمارستان ها اشغال شده است و باید آمادگی افزایش تا هزار و ۲۰۰ تخت را داشته باشیم.

قزلباش بابیان اینکه سرعت گردش ویروس در استان زنجان بالا  است و در روز‌های آینده باید منتظر قلیان بیماری با شدت و سرعت بیشتری باشیم، گفت: در شهرستان زنجان بیماری با یک شیب ملایم درحال افزایش است.

او  با اشاره به اینکه استان زنجان درصد واکسیناسیون خوبی دارد و جزو اولین‌ها است، ادامه داد: برای اینکه درصد پوشش بیشتر باشد باید واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیری را که در مناطق آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند، بالا ببریم.

قزلباش گفت: میانگین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان غیرقابل قبول است و عملا تاثیری در روند کند شدن بیماری ندارد چراکه رعایت شیوه نامه ها باید بالای ۹۰ درصد باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: ۲۵ درصد از مردم استان زنجان واکسینه شده اند و سرعت واکسیناسیون هم در روز‌های اخیر افزایش یافته است.

او ادامه داد: درحال حاضر شهرستان‌های زنجان، طارم، ابهر، خرم‌دره و خدابنده در وضعیت قرمز، و شهرستان‌های سلطانیه، ایجرود و ماهنشان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

قزلباش  به آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن و مراکز صنفی اشاره کرد و گفت: شاهد کمترین رعایت شیوه نامه ها در مساجد و اماکن، پایانه‌های مسافربری به ویژه حمل و نقل درون شهری، نانوایی‌ها و رستوران‌ها هستیم.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.