سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۹ شهرک صنعتی در خراسان شمالی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از وجود ۹ شهرک صنعتی و ۳۰۷ واحد صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سیاوش وحدت مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی خراسان شمالی با بیان اینکه در خراسان شمالی ۹ شهرک صنعتی وجود دارد گفت: در استان ۶ ناحیه صنعتی، یک منطقه ویژه و ۵ ناحیه صنعتی در دست احداث وجود دارد که با احداث این شهرک‌ها در مجموع ۲۱ ناحیه و شهرک صنعتی خواهیم داشت.

وحدت با اشاره به اینکه همه شهر‌های استان دارای شهرک صنعتی هستند گفت:در شهرک‌های استان ۳۰۷ واحد صنعتی وجود دارد که ۱۵ درصد آن‌ها یعنی ۵ درصد زیر میانگین کشوری غیر فعال هستند و ۸۵ درصد آن‌ها با ظرفیت‌های مختلف فعال هستند.


بیشتر بخوانید 


او افزود:سرمایه گذاری در بخش تولید زود بازده نیست امادر صنایع کوچک و متوسط پایدار‌تر است.

اوبا اشاره به سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی در شهرک‌های صنعتی و اشتغال ۳ هزار و ۹۰۰ نفر در این شهرک‌ها عنوان کرد: بزرگ‌ترین شهرک و ناحیه صنعتی، شهرک صنعتی بیدک با ۸۵ واحد فعال است و بعد از آن شیروان و اسفراین بزرگ‌ترین ناحیه صنعتی در استان هستند.

او با بیان اینکه بیشترین فعالیت واحد‌های صنعتی استان مربوط به صنایع شیمیایی، غذایی، و صنایع فلزی است ادامه داد:به دلیل شرایط جغرافیایی استان و وجود کشاورزی فعال در استان در صنایع غذایی پتانسیل خوبی وجود دارد.

وحدت  با اشاره به حمایت از صنایع کوچک گفت: سرمایه گذاران را به سمت صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی، و صنایع غذایی برای این حوزه سوق میدهیم.

همچنین میر کریمی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی گفت: درگاه سرمایه گذاری خراسان شمالی در حال حاضر ۲۷ طرح  در حوزه صنعت و معدن و ۷۵ طرح در زمینه‌های مختلف کشاوری، دامپروری، صنعت و معدن، و گردشگری به راحتی برای سرمایه گذاران قابل دسترسی است.

میر کریمی افزود: در این درگاه ۲۰ مورد از ۳۶ مورد بارگذاری که در حوزه کشاورزی داریم در حوزه صنایع تبدیلی است.

او افزود:در بحث زعفران سومین تولید کننده کشور و در بخش پیله ابریشم نیز جز استان‌های برتر کشور هستیم همچنین در حوزه صنعت، بزرگترین صنعت آلومینادرسطح کشور در خراسان شمالی و در حوزه فولاد در شهر اسفراین این صنعت در حال رشد است.

انتهای پیام /ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.