سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست کمک دستگاه های اجرایی برای نظارت بر مراسم های عزاداری

فرماندار سمنان گفت: دستگاه های اجرایی ناظران بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسم های ماه محرم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نادر فخری فرماندار سمنان در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا با محوریت چگونگی برگزاری مراسم های مذهبی در ماه محرم و روند واکسیناسیون گفت: ستادملی مقابله با کرونا ، دستورالعمل های برگزاری سوگواری های محرم را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی در ماه محرم ناظران بر چگونگی رعایت موازین بهداشتی در سوگواری ها هستند تا مراسم های مذهبی البته با رعایت نکات بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و رعایت فواصل اجتماعی برگزار شود .

فخری با بیان اینکه نذورات باید به صورت بسته بندی توزیع شود، افزود: مراسم نخل گردانی و تجمع دسته جات ممنوع است و مراسم های مذهبی در محله ها به شرط رعایت فواصل اجتماعی برگزار می شود.

فرماندار سمنان هم چنین از کسب مقام اول رعایت شیوه نامه های بهداشتی سمنان در مراسم های مذهبی در سال خبر داد.

فخری هم چنین روند واکسیناسیون در سمنان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: علیرغم واکسیناسیون ۱۹ درصد گروه های هدف در کل کشور، دانشگاه علوم پزشکی سمنان موفق شده است که ۳۰ درصد از جمعیت تحت پوشش خود را واکسینه کند.

فرماندار سمنان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری گفت: تجهیزات و امکانات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی سمنان تهیه و اهدا می شود تا مراکز واکسیناسیون افزایش یابد.

دکتر فرشید فریور دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این جلسه گفت: روند ابتلا و بستری در ۶۰ روز قبل در استان صعودی است .

وی افزود: هم اکنون ۱۴۸ بیمار به صورت دائم و ۱۲۳ نفر به صورت موقت در استان سمنان بستری هستند.

به گفته فریور، سمنان یکی از استان‌های پیشتاز در بحث واکسیناسیون است که تاکنون ۱۰۴ هزار دز واکسن تزریق شده که ۸۸ هزار نفر دز اول و بیش از ۲۰ هزار نفر دز دوم را دریافت کردند.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: کرونا ویروس ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.