سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اثربخشی ۷۹ درصدی دومین واکسن روسی در برابر کرونا

در بررسی کنترل کیفیت مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن «ای پی واک کرونا» در روسیه، تاثیر این واکسن تا ۷۹ درصد ثبت شده است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آزمایشگاه تحقیقات بالینی، اثر واکسن «ای پی واک کرونا» روسیه، بر اساس نتایج موقت ثبت شده در بررسی کنترل کیفیت مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن، ۷۹ درصد است.

به گفته روزنامه ایزوستیا، ۷۹ درصد از داوطلبان و ۱۱.۶ درصد از افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، در ۴۲ روز پس از واکسیناسیون، آنتی بادی IgG کروناویروس ایجاد کردند.

مرکز وکتور، شرکت سازنده واکسن روسی «ای پی واک کرونا» (EpiVacCorona) اعلام کرد: این میزان اثر ایمنی واکسن است، اما نه اثر اپیدمیولوژیک آن و این شاخص‌ها متفاوت محاسبه می‌شوند.

این مرکز یادآوری کرد:  نباید با اثر اپیدمیولوژیک واکسن که بر اساس داده‌های دیگر است و براساس فرمول خاصی محاسبه می‌شود اشتباه گرفته شود. ۷۹ درصد داوطلبان دارای آنتی بادی IgG اثر ایمونولوژیکی واکسن را نشان دادند. 

تاتیانا نپومنیاشچیخ، معاون مدیر مرکز وکتور توضیح داد که در مورد اثر واکسن صحبت می‌کنیم، منظور ما همه گیری شناسی آن است.

مطالعه اثربخشی و ایمنی این واکسن شامل ۲۹۹۹ داوطلب بالای ۱۸ سال (فاز‌های ۳ و ۴) بود. در ابتدا برنامه ریزی شده بود که ۳۰۰۰ داوطلب شرکت کنند، اما یک نفر از آزمایش انصراف داد. ۲۲۵۳ نفر با واکسن و ۷۴۶ نفر دارونما دریافت کردند. اثر واکسن از اثر ایمنی و اپیدمیولوژیک آن تشکیل شده است. مورد اول توسعه آنتی بادی‌های خاص را در نظر می‌گیرد در حالی که دومی در مورد محافظت از افراد تلقیح شده در برابر بیماری است.

واکسن دوم روسی کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته و شرکت سازنده آن می‌گوید که بر اساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می‌تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس کووید ۱۹ ایجاد کند. آزمایش‌های بالینی این واکسن از مهر سال گذشته آغاز شده بود.

مرکز وکتور چند ماه پیش اعلام کرده بود، این واکسن سه خط دفاع ایمنی را در برابر ویروس تشکیل می‌دهد و احتمال ایمنی در مقابل این بیماری را ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.