سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد قانونی با مسئولان حتی در دوران پایان مسئولیت

دادستان استان اصفهان گفت:با مسئولان متخلف حتی اگر دوران مسئولیت آن‌ها به اتمام رسیده باشد برخورد قانونی می‌کنیم.

علی اصفهانی دادستان استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به این که با شروع هفته امر به معروف و نهی از منکر یکی از مصادیق امر به معروف ونهی از منکر مبارزه با برخی از مفاسد در بنده شهرداری است اظهار داشت: یکی از وظایف دستگاه قضایی مبارزه با مفسدین و فساد است باید از اول بستر سازی شود تا این تخلفات انجام نشود، ولی اگر فسادی ایجاد شده باشد و توسط مراجع نظارتی گزارش شود حتما دستگاه قضایی برخورد میکند.


او افزود: سامانه سجام دستگاه قضایی ویژه شهروندان وجود دارد؛ که مردم می‌توانند تخلفات در این زمینه را گزارش دهند این گزارش‌ها بررسی میشود و در صورت مستند بودن آن‌ها مقام قضایی ورود پیدا میکند و اگر احراز شود که فرد یا افرادی اقدامات مجرمانه‌ای را انجام دادند برخورد می‌شود.

او گفت: در حال حاضر در زمینه تخلفات در بدنه شهرداری تعدادی پرونده‌های باز داریم که تحقیقات آن‌ها هنوز تکمیل نشده است. به طور مثال اخیرا برای مدیر ارامستان‌ها نیز پرونده تشکیل شده است.

اصفهانی ادامه داد: مدیران و مسئولان متخلف اگر حتی دوران مسئولیت آن‌ها به اتمام رسیده باشد استعفا دهند و یا باز نشسته شوند به جرائم آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

او درباره ترک فعل مسئولین افزود: ترک فعل‌ها به دو نوع تقسیم می‌شوند نوع اول جرم است که طبق مجازات جرم‌ها با آن برخورد می‌شود برخی ترک فعل‌ها به عنوان تخلف اداری است؛ که در هردو مورد با آن برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.