سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو کارمند ریاست امنیت ملی به ۵ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند

دادستانی کل کشور، حکم دو کارمند ریاست امنیت ملی را که به جرم اخذ رشوه دستگیر شده بودند را تایید کرد. این دو کارمند در دادگاه ابتدائی به ۵ تا ۱۰ سال حبس و جزای نقدی محکوم شده بودند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دادستانی کل کشور اعلام کرده است که دادگاه استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری حکم دادگاه ابتدائیه این مرکز برای دو کارمند ریاست امنیت ملی را تأیید کرده است.

دادستانی کل کشور، امروز دوشنبه (۱۸ اسد) با نشر خبرنامه‌ای گفته که دو تن از افسران ریاست امنیت ملی به جرم اخذ ۲۵ هزار دالر امریکایی رشوه،از ۵ تا ۱۰ سال حبس، محکوم به مجازات شدند.

در خبرنامه آمده که برید جنرال سید محمد عظیم کارمند احتیاط فعال ریاست ۰۲۰ و دگروال محمد ناظم مدیر تحقیق ریاست امنیت ملی از عاملان این قضیه می­‌باشند.

خبرنامه افزوده که این دو تن از سوی محکمۀ استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، روز یک­شنبه ۱۷ اسد به گونه علنی محاکمه شدند.

دادستانی کل کشور گفته که بر بنیاد یافته­‌های سارنوال مؤظف، این افراد با تبانی هم، در بدل رهایی یک تن مظنون به اتهام همکاری با گروه طالبان برای ترور کارمندان دولتی، مبلغ ۳۰ هزار دالر امریکایی را مطالبه و حین اخذ مبلغ ۲۵ هزار دالرامریکایی از سوی نیرو‌های کشفی به گونۀ بالفعل دستگیر و قضیۀ آن برای تحقیقات، جهت تأمین عدالت به لوی سارنوالی، محول گردیده بود.

این اداره گفته که هیأت قضایی محکمۀ استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، برید جنرال سید محمد عظیم، را در این قضیه به پنج سال و یک ماه و دگروال محمد ناظم را به ده سال و یک ماه حبس تنفیذی و انفصال از وظیفه، محکوم  کرد.

این محکمه هر یک را نیز به پرداخت مبلغ ۲۵ هزار دالر امریکایی معادل وجه رشوت و ۱۰۴ هزار و ۳۵۵ افغانی قیمت یک سیت آیفون ۱۱ پرومکس به طور تضامن، محکوم به مجازات کرد.

دادستانی کل کشور گفته که این افراد از سوی محکمۀ ابتدایی این مرکز در تاریخ ۶ سرطان به جرم اخذ رشوت، به همین مجازات محکوم شده بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.