سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوجاقی: ما به هدفمان در مسابقات جنگجویان ووشو رسیدیم

نایب رئیس فدراسیون ووشو درباره وضعیت این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

حسین اوجاقی نایب رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سطح مسابقات مبارزه جنگجویان ووشو (wwf) اظهار کرد: این مسابقات با کیفیت برگزار شد. با توجه به اینکه ۲ سال درگیر کرونا بودیم و همه مسابقات ووشو لغو شد، اردوی تیم ملی را نداشتیم. برای اینکه انگیزه زیادی بین ووشوکاران به وجود آوریم، رقابت‌های wwf را برگزار کردیم. در مجموع به هدفمان که همان حفظ آمادگی ووشوکاران بود، رسیدیم.

اوجاقی درباره اینکه شهربانو منصوریان مسئول کمیته تیم‌های ملی موی تای شده است، گفت: من در جریان این موضوع نیستم، اما برای شهربانو منصوریان آرزوی موفقیت  می‌کنم. به هر حال خواهران منصوریان افتخارات زیادی در ووشو به دست آوردند و فدراسیون ووشو خانه آن‌ها است. من با الهه صحبت کردم و او گفت: هدف او و خواهرش شهربانو کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است.

او درباره اینکه قرار بود که خواهران منصوریان در بازی‌های آسیایی حضور نداشته باشند، گفت: من یادم نمی‌آید که چنین صحبتی مطرح شده باشد. بازی‌های آسیایی مهمترین مسابقات ووشو است و خواهران منصوریان قهرمانان بزرگی هستند. الهه تجربه بیشتری دارد و از سال ۲۰۰۷ در اردوی تیم ملی حضور داشته و شهربانو هم از سال ۲۰۱۱ در اردوی تیم ملی بوده است. آن‌ها به واسطه ووشو مطرح شدند و جایگاه اجتماعی پیدا کردند.

الهه منصوریان یکی از سرمایه های ووشو است 

نایب رئیس فدراسیون ووشو درباره ناراحتی الهه منصوریان به خاطر بی توجهی مسئولان در قبال پیروزی‌های او در مسابقات چین اظهار کرد: الهه منصوریان قدیمی‌ترین ووشو کار کشورمان است که هر جا مسابقه بدهد با درایت کار می‌کند و برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کند. الهه یکی از سرمایه‌های ووشو محسوب می‌شود و افتخارات زیادی برای کشورمان به ارمغان آورده است.

او درباره اینکه پیگیر وضعیت ملی پوشان ووشو است، گفت: بله، با همه بازیکنان تیم ملی در ارتباط هستیم و بعضی از آن‌ها در مسابقات wwf شرکت کردند. همچنین بازیکنانی همانند سیفی، صبری و عارفی مقام که دچار کرونا و مصدومیت در مرحله اول این رقابت‌ها شرکت نکرده بودند با رفع آسیب دیدگی خود در مرحله دوم مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

اوجاقی درباره برنامه مسابقات ووشو گفت: مسابقات لیگ ووشو احتمال دارد با هماهنگی‌های صورت گرفته در شهریور ماه برگزار شود و تیم‌ها اعلام آمادگی کردند. همچنین رقابت‌های wwf در مهرماه انجام می‌شود. علاوه بر این، مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور دی ماه برگزار می‌شود و بعد از آن سوپرکاپ و مرحله نهایی مبارزه جنگجویان ووشو را برگزار می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.