سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

بیمارستان‌های خراسان شمالی مملو از بیمار است

هاشمی گفت: با یک تلنگر کوچک و افزایش بیمار امکان دارد به موقعیتی برسیم که تختی برای بستری بیماران نداشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هفته گذشته، هفته‌ای بسیار سخت برای استان ما بود و در شرایط حاضر نیز در وضعیت بحرانی و سختی از نظر شیوع بیماری کرونا، بستری بیماران و مبتلایان قرار داریم.


بیشتر بخوانید


هاشمی از بستری ۶۲۱ بیمار در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: شب گذشته نیز ۱۳۱ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند و متاسفانه ۶ هم استانی را نیز از دست دادیم.

او با بیان این که طی شبانه روز گذشته همانند روز‌های اخیر به تخت‌های بیمارستانی اضافه شده است، گفت: هر روز دغدغه افزایش تخت داریم و بیمارستان‌های امام رضا (ع)، امام علی (ع) و ثامن الائمه (تامین اجتماعی) در بجنورد، افزایش ظرفیت تخت داشتند.

هاشمی اکسیژن را یکی از درمان‌های حیاتی برای بیماران خواند و افزود: مصرف اکسیژن در استان نیز شدیدا افزایش یافته و دغدغه افت فشار اکسیژن را داریم.

او با اشاره به این که بالای ۵۰ درصد تست‌های کرونا، مثبت می‌شود، گفت: ویروسی که در استان شیوع پیدا کرده از نوع دلتا است که متاسفانه بسیار مسری بوده و سریعا به افراد دیگر منتقل می‌شود.

هاشمی گفت: متاسفانه رعایت دستورالعمل های بهداشتی رو به کاهش است و مراسماتی همچون عروسی، تعزیه و دیگر جشن‌ها همچنان به قوت خود برگزار می‌شود که با این شرایط کنترل ویروس سخت‌تر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: با توجه به قدرت سرایت بالای کرونای دلتا، برای حفظ سلامتی خود و خانواده از سفر و شرکت در تجمعات پرهیز کنید.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.