سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرعبداللهیان: ایران بر مذاکرات بین افغانی با حضور همه طرف‌ها تأکید دارد

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با تاکید بر موضع ایران بر مذاکرات بین افغانی با حضور همه طرف‌ها، تأمین امنیت مردم در داخل افغانستان و جلوگیری از موج مهاجران به سوی مرز‌ها را مهم دانست.

به گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ژان آرنو، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل در این دیدار ضمن تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات افغانستان و منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر مذاکرات بین افغانی با حضور همه طرف‌ها تأکید دارد. وی تأمین امنیت مردم در داخل افغانستان و جلوگیری از موج مهاجران به سوی مرز‌ها را مهم خواند و بر ضرورت وحدت میان همه طرف‌ها تأکید کرد.

وی بر نقش سازمان ملل در ایجاد صلح و امنیت در افغانستان تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات سازمان ملل در حل بحران افغانستان حمایت می‌کند. در عین حال وی نسبت به عدم اقدام فعال سازمان ملل در قبال تحولات اخیر افغانستان انتقاد کرد.

مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اقدامات غیرمسئولانه آمریکایی‌ها و آثار رفتاری اشغالگران، مشکلات مردم رنج دیده افغانستان را چندین برابر کرده است. وی در ادامه تصریح کرد: ما نباید در ادامه بی مسئولیتی آمریکایی‌ها شاهد اقدامات کند و آرام سازمان ملل باشیم.

ژان آرنو نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در ادامه این دیدار نقش همسایگان به ویژه ایران را در حل مناقشات افغانستان قابل توجه دانست و اظهار کرد: باید اجماع بین المللی مستحکم تری در خصوص مسئله افغانستان ایجاد شود و این موضوع ضرورت حمایت کشور‌های همسایه را می‌طلبد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در پایان این دیدار بر ضرورت حمایت از راه حل سیاسی در حل و فصل بحران افغانستان تأکید کرد و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران را ستود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ابتدا باید دنبال توژئه اجماع سازی وهسداذ به شیوخ که پای اسرائیل وتجهیزات جاسوسی وخرابکاری که درجهان ثابت سد والبته زود خفه شد باشند واکر اسرائیل باخودزنی کار کند شیوخ دیگر در کاخهای خود امنیت ندارند چون خود کرده را تدبیر نیست وباید روی این موضوع بسبار کار شود بخصوص افشائ سیستمهای جاسوسی که درامارات راه اندازی شده وقبل ازمکرون وخند و..جاسوسی وخرابکاری کرده ..چرا ایرانیها اینقدر منفعل عمل می کنند..
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
شما و امثال شما اگه سیاست داشتین منطقه به این روز نمی افتاد بیشتر هزینه اش را هم ملت ایران پرداخت میکنه حداقل به چارتا کشور عربی در پیت از لحاظ شما بفرمائید دفاع از اسلام یعنی شما اگه نیاز نیست تا ایران از بازی خارج شود فقط حرف رابطه و دوستی با اسرائیل و آمریکا میتونه تلنگری باشه برای عربها که سیاستشون را درست کنند اگه بنا بر رفاقت با دشمنان اسلام باشه ایران باید به این عربها بگوید من جلوتر از شما میتونم اماده باشم تا خاک همشون به طبره کشیده شود و ماهم هزینه ندیم دشمن را مقابل دشمن قرار بده با سیاست اگه ایران جلو باشد اعراب باید بفهمن دیگه کسی به اونا توجهی نداره اصلا راحت میتونیم سرزمین های از دست رفته را با سیاست برگردانیم و هر وقت شرایط ایده آل شد بعد اره بعد تا کی میخواهید اینگونه ادامه بدید وبرای مردم اینقدر تکرار کنید که خود نیز باورتو ن میشه
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
باید ریشه طالبان ده سال پیش کنده میشد تا به اینجا نرسه.الانم کاری از کسی ساخته نیست
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
فجایعی که طالبان در همین چند ماه در مناطق تحت اشغال انجام دادند غیر قابل دفاعه !!طالبان بین داعش و ایران حق انتخاب داشته باشه شک نکنید داعش انتخاب میکنه...
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ما پنج میلیون اتباع بیگانه داریم جلوی ورود بیشتر اتباع خارجی بگیرید مرز صاحب نداره
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ناموسا به ما چه
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
گفتگو با همه طرف ها؟؟ مگه مسئولان ایرانی و همین آقای عبدالهیان نمیدونن که طالبان یک گروه تروریستیه و و نباید باهاش گفتگو کرد یعنی ایشون میگن طالبان تروریست هم حق داره؟؟
البته به قول اون پیرمرد که گفت "خود دانید و مملکتتان"
ملت عمر
۰۸:۳۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
درود بر تو برادر مجاهد مومن و متعهد عبداللهی وزیر خارجه ولایت ایران
محمد شرافت
۰۸:۲۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ملت افغانستان چند سال جنگ کرد با شوری وآنها بیرونی در چند سال با آمریکا جنگ کرد وآنها رابیرون کرد حال با خودشان می جنگند ؟؟؟؟؟ ملت افغانستان مردم مظلوم
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مسئولان ایرانی هرجا کسی مرگ بر امریکا بگه عاشقشون میشن مهم نیس این شخص یا گروه چی باشه فقط به امریکا فحش بده.اوایل انقلاب کمونیست ها و حزب توده بودن الانم القاعده و طالبان.اونقدر بهشون مشروعیت دادن که نتیجه اش الان معلوم شد سرازیر شدن مهاحران افغان بخاطر ناامنی.ازبین رفتن بازار و زیرساخت اقتصادی.مسکوت ماندن پروژه چابهار توسط هند بخاطر سیطره طالبان.بشینید و دست پختتونو تماشا کنین
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
طالبان باید بفهمند
دوران لشکر کشی چنگیز خان به تاریخ پیوسته
و الان دوران گفتگو است
همه با هر فکر و عقیده برای پیشرفت وطن شون باید
باهم گفتگو و راه حل پیدا کنند
طالبان با اموزش امریکا و با پولهای عربستان
برای بیرون انداختن شوروی بوجود اوردند
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
طالبان چه چیزی را باید بفهمد؟
کسی که از روز اول تا کنون بدتر از مغول آدم کشته و ویرانی به بار آورده ، به نظر شما مغزی برای فهمیدن دارد؟