سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۳۵۰ هزار تن کالا از گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: بیش از ۳۵۰ هزار تن کالا از ابتدای امسال تاکنون از گیلان صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۲ هزار و ۱۶ تن کالا به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، از لحاظ وزنی ۱۹ درصد و از لحاظ ارزش ۳۲ درصد افزایش یافت.

او افزود: در این مدت محصولات معدنی، شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی از گیلان به روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس صادر شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان اظهار داشت: ۵۸۸ هزار و ۴۴۰ تن کالا هم در این مدت به گمرکات گیلان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش ۴۵ درصد افزایش و از نظر وزنی ۲ درصد کاهش داشت.

دلق پوش ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون غلات، جو و ذرت دامی، گوشت، روغن، چوب، تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ، مقوا، خمیر چوب، ماشن آلات و لوازم و قطعات از کشور‌های روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه، اکوادور از طریق گمرکات گیلان به کشور وارد شد.

او با اشاره به صادرات چمدانی ۴۹ تن کالا به ارزش ۱۹۵ هزار و ۱۲۰ دلار از ابتدای امسال تاکنون از گمرکات گیلان گفت: این میزان صادرات چمدانی در مقایسه با سال گذشته، از لحاظ ارزش دلاری ۷۵ درصد و وزنی ۷۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان صمت گیلان کاهش تردد مسافر به دلیل شیوع کرونا را از دلایل کم شدن صادرات چمدانی اعلام کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.