سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفایی بوشهری:

استکبار به دنبال مدیریت خبر و افکار عمومی است

امام جمعه بوشهر گفت: در شرایط کنونی تمام اندیشه‌های استکبار بر جنگ نرم رسانه‌ای متمرکز شده است و تلاش می‌کنند خبر و افکارعمومی را مدیریت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به مناسبت هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان، و روز خبرنگار، مراسمی با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیامی تصویری که در این مراسم پخش شد با قدردانی از خبرنگاران، بیان کرد: خبرنگاری یکی از دانش‌های موثر و راهبردی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری خبر و خبرنگاری را مقوله‌ای مهم و راهبردی برشمرد و افزود: صداقت، دانش، شجاعت و کارآمدی در بیان و پیگیری خبر از مهم‌ترین رسالت‌های خبرنگاران است.

او ادامه داد:در شرایط کنونی تمام اندیشه‌های استکبار بر جنگ نرم رسانه‌ای متمرکز شده است و تلاش می‌کنند که خبر و افکارعمومی را مدیریت کنند.

امام جمعه بوشهر به پیشینه صد ساله این استان در عرصه خبر اشاره کرد و گفت: بوشهر یکی از اولین استان‌های ایران در تولید خبر بوده است و اینک هم فضای رسانه استان شرایط بسیار خوبی دارد که می‌تواند الگو باشد.


بیشتر بخوانید


فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز، رسانه را صنعتی رو به رشد و در حال تحول دانست که تغذیه کننده افکار جامعه در ابعاد مختلف است.

سردار علی رزمجو افزود: رسانه‌های جمعی یکی از منابع قدرت به شمار می‌روند که در راستای نوآوری و ارائه راهکار‌های مناسب، پیشرفت و آبادانی تلاش می‌کنند.

او همچنین از خبرنگاران خواست جریان‌های مثبت جامعه را بزرگ و منفی‌ها را کمرنگ نشان دهند تا امید و نشاط در جامعه ایجاد شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز، خبرنگاری را شغلی مقدس خواند و گفت: قلم خبرنگار به عنوان سلاحی در مدیریت افکار عمومی محسوب می‌شود.

محمدتقی ایرانی با بیان اینکه خبر‌های استکباری مردم را به سمت ناآگاهی هدایت می‌کند، بیان کرد: در شرایط کنونی باید فضای رسانه‌ای به گونه‌ای باشد که خبر‌های امید آفرین برجسته شود.

در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ شهید محمود صارمی از خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی که در دفتر این خبرگزاری در شهر مزارشریف افغانستان مشغول فعالیت بود در حمله گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و شورای فرهنگ عمومی از سال ۱۳۷۸، یک سال پس از شهادت صارمی، ۱۷ مرداد را به یاد این شهید بزرگوار روز خبرنگار نامید.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.