سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک اپیدمیولوژیست مطرح کرد؛

لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در افراد واکسینه شده

عشرتی گفت: علاوه بر تمامی افراد جامعه بایستی کسانی هم که واکسینه شده اند شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عشرتی اپیدمیولوژیست گفت: بیماری‌های عفونی که کرونا هم یکی از آن‌ها محسوب می‌شود یک مثلث داریم که شامل میزبان، عامل عفونت و میحط است همه این عوامل بیماری را در بدن فرد ایجاد می‌کنند.

او گفت: در ارتباط با عامل عفونی ویروس دلتا که مشخص است سرایت پذیری آن بسیار زیاد است و باعث ایجاد بیماری شود.

او افزود: در مورد تاثیر عامل محیط در بیماری شرایط محیطی ما به گونه‌ای است که ممکن است دستور العمل‌های بهداشتی را نادیده بگیریم و درک خطر در ما کاهش پیدا کرده است و این عوامل زمینه را با توجه به سرعت انتقال، برای بیماری ایجاد کند.

عشرتی ادامه داد: در کنار این عوامل تاثیر عامل میزبان هم وجود دارد که آماده و مستعد بوده و بیماری را دریافت می کند. در مجموع همه این عوامل باعث می‌شود موجی ایحاد شود که بیشترین رقم مرگ و میر را داشته باشیم.

عشرتی در خصوص واکسینه شدن ارتباط واکسینه شدن و ابتلای مجدد به بیماری کرونا گفت: به طور کلی واکسن از اشکال شدید و مرگ بیماری جلوگیری می‌کند در مورد انتقال و اشکال خفیف‌تر بیماری نقش آن کمتر است به همین دلیل افرادی هم که واکسینه شدند با توجه به پوششی که در حال حاضر در جامعه داریم حتما باید دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این اپیدمیولوژیست در خصوص افرادی که یک بار اخیرا به کرونا مبتلا شدند اظهار کرد: ممکن است این افراد هم دپار عوارض کرونا شوند و هم در انتقال بیماری به افراد دیگر دخیل باشند.

او افزود: در حال حاضر استراژدی اصلی به غیر از قضیه واکسیناسیون که کمی متفاوت‌تر است، رعایت همه دستور العمل‌های بهداشتی است.


بیشتر بخوانید

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.