سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر جزء ۵ استان پیش رونده در موج پنجم کرونا/ مبتلایان۱۰ روز گذشته معادل ابتدای بیماری تا کنون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این استان در موج پنجم کرونا جزء ۵ استانی است که روند بستری بیماران در آن سریع‌تر از بقیه استان‌های دیگر بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان که با حضور معاون درمان وزیر بهداشت برگزار شد، بیان کرد: این استان در شرایط کنونی نسبت به موج‌های قبلی شرایط بسیار بدی داشته و رکورد ابتلا و مرگ در این استان شکسته شده است.

او افزود: در موج پنجم شهرستان دیلم بیش‌ترین و تندترین میزان روند ابتلا و بستری را در استان بوشهر دارد که با وجود یک بیمارستان ۴۵ تخت خوابی دارای ۸۵ بیمار کرونایی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به افزایش موارد بستری در شهرستان دشتستان، ادامه داد: در بیمارستان شهید گنجی برازجان تمام تخت‌ها پر بوده که به دلیل کمبود فضا یک حسینیه به عنوان مکانی برای بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

کشمیری با اشاره به اینکه چندین بیمارستان در شهرستان بوشهر در حال خدمت رسانی به مردم استان هستند، عنوان کرد: در بیمارستان شهدای هسته‌ای و شهدای خلیج فارس نزدیک به ۲۵۰ بیمار بستری هستند که کامل در اختیار بیماران کرونایی استان قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


او گفت: در یک سال گذشته ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز به مجموعه بیمارستان‌های استان افزوده شده که ۸ دستگاه فعال است و ۲ دستگاه به زودی نصب خواهد شد. البته در این شرایط نیاز به دو دستگاه دیگر در استان داریم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر، تهیه کیت تشخیص و وضعیت نامناسب دارو را از مشکلات این استان برشمرد و افزود: تلاش کرده‌ایم داروها را از طریق داروخانه‌ بیمارستان‌ها و داروخانه‌های خصوصی داروها در اختیار بیماران قرار دهیم.

برخی بیماران در انتظار تخت هستند

کشمیری موج پنجم کرونا را خیلی سهمگین خواند به طوری که تعدادی از افراد در انتظار تخت هستند و این وضعیت نشان از سرعت مراجعه بالا و رشد زیاد بیماری در استان است.

او افزود: برای حل مشکل بیماران منتظر تخت، تمهیداتی انجام گرفته است از جمله ترخیص زود هنگام بیماران و راه اندازی درمانگاه سرپایی.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در ۱۰ روز گذشته معادل کل دوره بیماری تا کنون بوده است، بیان کرد: در این دوره ابتلا، زنجیره انتقال و فوت به شدت فعال است و به طور مستمر افراد جدید در حال مبتلا شدن هستند و تعداد بسیار زیادی در یک ماه گذشته مبتلا شده اند.

کشمیری گفت: میزان افزایش بستری در سراسر استان بسیار زیاد بوده است و کل شهرستان‌ها داِئم در حال افزودن تخت‌های جدید به بخش‌های ویژه کرونایی هستند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.