سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

همزمان با ماه محرم و صفر ۲۵۰۰ موقوفه اجرای نیت می‌شوند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح بصیرت عاشورایی و همزمان با ماه محرم و صفر ۲۵۰۰ موقوفه اجرای نیت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر حدود ۲۵۰۰ موقوفه منطبق خراسان رضوی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی اجرای نیت می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در سوگواره بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه خراسان رضوی سیاه پوش می‌شوند و ویژه برنامه «لبیک یا حسین»، شیرخوارگان حسینی، برنامه احلی من العسل همایش ویژه نوجوانان حسینی و همایش رهروان زینبی ویژه بانوان به ترتیب روز اول، چهارم، ششم و دوازدهم محرم برگزار می‌شود.

او با اشاره به برگزاری ۴۵۰ ویژه برنامه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه خراسان رضوی افزود: طرح بصیرت عاشورایی در بیش از ۷۹ بقعه شاخص خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه تجمع و حضور جمعیت و هیئات مذهبی صرفاً در مناطق کم خطر آبی و زرد آن‌ هم در فضای باز مجاز می‌باشد، ادامه داد: در مناطق قرمز و نارنجی صرفا در فضای باز با پذیرش حداکثر ۷۰ نفر (به ازاء هر نفر ۴ متر مربع) در زمان ۶۰ دقیقه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده بیان کرد: حمایت از تولید برنامه تلویزیونی «عزیزم حسین» و پخش در ماه محرم و صفر از شبکه استانی، دعوت از دسته‌جات عزاداری جهت استفاده از فضای رو باز بقاع متبرکه و انعکاس برنامه از شبکه‌های استانی و ملی، برپایی خیمه‌های معرفت در مناطق کم خطر با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و راه اندازی کاروان عزای خودرویی با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان بدون حضور جمعیت در مناطقی که امکان اجرای برنامه عادی وجود ندارد و ترویج و مشارکت در برپایی روضه‌های خانگی از جمله برنامه‌های شاخص در طرح بصیرت عاشورایی می‌باشند.

او با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ مبلغ در طرح بصیرت عاشورایی به‌کار گیری می‌شوند؛ تصریح کرد: حدود ۲۰۰۰ روضه خوانی خانگی و روضه خیابانی در ماه‌های محرم و صفر برپا می‌شود. به ۲۵۰ هیئت مذهبی از محل عوائد موقوفات جهت برپایی مراسمات در ماه محرم و صفر و در قالب طرح بصیرت عاشورایی کمک می‌شود.

انتهای پیام//ف.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.