سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

تعداد مراکز نیکوکاری استان زنجان به ۱۴۱ مرکز افزایش یافت

صفری گفت:باهدف توسعه اشتغال خرد و خانگی نیازمندان و ارائه خدمات تخصصی کارآفرینی،مرکز نیکوکاری اشتغال امیدبانوان در زنجان موردبهره برداری قرارگرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: مراکز نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری و با بهره گیری از حضور، تخصص و مهارت خیران و استفاده از توان و ظرفیت مردمی با انگیزه‌های برخواسته از اعتقادات دینی جهت ارائه خدمات بهتر برای نیازمندان ایجاد شده است و این مراکز برای توانمندسازی و مهارت ورزی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیازمندان حول محور فعالیت‌های این نهاد گام بر می‌دارند.


او بابیان اینکه کمیته امداد امام  (ره) ۱۲۰ خدمت در قالب اشتغال، فرهنگی، مسکن، معیشتی، درمانی، حقوقی و جهیزیه  به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت ارائه می‌دهد، افزود: یکی از ارکان مهم توانمند ساز و مهمترین برنامه‌ها و خدمات این نهاد ایجاد اشتغال و آموزش‌های فنی و مهارتی و تقویت روحیه کار و تلاش برای توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات برای جامعه هدف است.


صفری گفت: با ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال خرد، کسب و کار‌های خانگی و زمینه سازی منبع درآمد برای خانواده و تداوم آن قطع فقر بین نسلی در بین جامعه هدف نمایان شده و این امر باعث طلایی شدن خانواده شده وخروج از چرخه حمایتی امداد نیز با توانمندی جامعه هدف حاصل می شود.


او منشاء اصلی فقر و آسیب‌های اجتماعی را مسئله بیکاری عنوان کرد و ادامه داد: با توسعه مشاغل خرد و کوچک خانگی برای اقشار نیازمند و خانواده‌های تحت حمایت در کنار فراهم کردن زمینۀ استقلال اقتصادی و معیشتی آن ها، کمک به رونق بخشی و تقویت اقتصاد کشور نیز فراهم شده وتوانمندسازی شکل می‌گیرد.


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به خدمات اشتغالزایی این نهاد در سال گذشته، اشاره کرد و گفت: قریب به ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان و اقشار نیازمند با سرمایه گذاری بیش از ۱۰۵ میلیارد تومانی در سال گذشته ایجاد شده و با همین رویکرد برنامه ریزی شده است امسال نیز بیش از ۵هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه کسب و کار برای مددجویان مستعد شناسایی شده در استان زنجان ایجاد شود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.