سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی در عصر ارتباطات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: حرفه حساس و تاثیر گذار خبرنگاری از دیرباز زمینه ساز آگاهی بخشی و تعالی جامعه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، پاکدل،مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: از بُعد رابطه دولت با مردم، خبرنگاران با بیان صادقانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حاکمیتی، نقاط ضعف و قوت خادمین مردم را شفاف می کنند و از سوی دیگر، بازخورد‌ها و مطالبات مردمی را به ارگان‌های و سازمان‌ها منعکس می کنند.

او افزود: صداقت، شجاعت و سلامت خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ابعاد مختلف جامعه مدنی، همیشه برای مردم، امید آفرین و برای مسولین، فرصتی برای پیمودن سریعتر و دقیق‌تر مسیر خدمت بوده است.

پاکدل ادامه داد: در عصر ارتباطات که ابزار‌های اطلاع رسانی، اظهار نظر و تعامل دگرگون شده و جامعه اطلاعاتی بر پایه تحول دیجیتال شکل می گیرد، نیاز‌ها و ابزار‌های حوزه خبر و آگاهی بخشی متحول شده و بستر ارتباط دوسویه، اطلاع رسانی برخط، تخصصی سازی اخبار و در یک کلام، عینیت بخشیدن واقعی به نقش و تاثیر افکار عمومی در بستر فناوری اطلاعات و محتوای چند رسانه‌ای را ممکن کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد اظهار کرد: پوشش صد درصدی شهر‌ها و روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و دسترسی ۹۹/۸۴ از کل جمعیت استان یزد به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت در کنار کسب رتبه اول شاخص برخورداری خانواده‌ها از رایانه و ضریب نفوذ ۱۵۴ درصدی در تلفن همراه و ۱۰۲ درصدی اینترنت همراه، زمینه ساز جهش حوزه خبر و اطلاع رسانی بر پایه فضای مجازی و در مسیر تحول دیجیتال و تحقق کامل جامعه اطلاعی در استان یزد می‌باشد.

پاکدل در پایان افزود: روز خبرنگار را به همه فعالان این عرصه به ویژه خبرنگاران پرتوان و خلاق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استان یزد که همراهی موثر و منصفانه‌ای با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد دارند تبریک عرض می کنم و برای همه عزیزان سلامت و سعادت و موفقیت روز افزون خواستارم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.