سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان خبرداد؛

حمایت از دامداران با خرید امانی دام‌ها

اکبری با اشاره به اقدامات این صندوق در حمایت از دامداران استان سمنان گفت: در این راستا طرح «دام امانی» در شهرستان دامغان در دست اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد اکبری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: این طرح هم اکنون در استان سمنان با مشارکت شرکت تعاونی «دیباج‌گستر دامغان» در حال اجراست.

او با بیان اینکه اجرای طرح دام امانی پنج ماهه است افزود: در اجرای این طرح، با استفاده از تسهیلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان، دام‌های بهره‌برداران دامی دیباج که از اعضای شرکت دیباج‌گستر دامغان هستند؛ توسط این شرکت به صورت امانی خریداری شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان افزود: شرکت مجری این طرح در مدت پنج ماه و با استفاده از تسهیلاتی که از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان دریافت کرده است؛ کار تعلیف و پروار دام‌های خریداری شده از دامداران را در مجموعه ۱۶۰ هکتاری این شرکت انجام می‌دهد که هم اکنون این مهم از سوی شرکت در دست انجام است.

اکبری با اشاره به وزن دام‌های خریداری شده به صورت امانی از سوی شرکت مجری این طرح تصریح کرد: با اجرای این طرح بیش از ۱۲ تن دام زنده شامل بره نر و ماده به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال از دامداران دیباجی به صورت امانی خریداری شده است.

او  افزود: پس از پایان این طرح و اتمام فصل خشکسالی و پروار شدن دام‌ها، شرکت دیباج‌گستر دامغان مازاد وزن دام‌های خریداری شده با دام‌های پروار شده را به بهره‌برداران عضو تیم شرکت باز می‌گرداند؛ بنابراین تفاوت وزن دام‌های خریداری شده و دام‌های پروار شده نیز به عنوان درآمد اجرای این طرح در اختیار اعضای این شرکت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان افزود: شرکت دیباج‌گستر دامغان بیش از ۵۰۰ نفر عضو دارد که عمده این اعضا را دامداران دیباجی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.