سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی ۲۷۰ قطعه سهره طلایی در منطقه بدر و پریشان قروه

رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه گفت: ۲۷۰ قطعه سهره طلایی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان این شهرستان رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،توفیق زارعی رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه از کشف ۲۷۰ قطعه سهره طلایی از یک شکارچی متخلف خبر داد و اظهار داشت: این تعداد سهره طلایی به دامان طبیعت بازگشتند.

او اضافه کرد: یکی از شکارچیان متخلف شهرستان قروه که اقدام به زنده گیری این پرندگان در خارج از استان کرده بود و قصد خرید و فروش آن‌ها را داشت با هوشیاری و رصد ۲ ماهه ماموران یگان حفاظت محل اختفای سهره‌های طلایی اسیر شده شناسایی و کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه افزود: با هماهنگی مراجع قضایی حکم تفتیش و بازرسی از منزل مسکونی این شکارچی متخلف صادر شد و با همکاری نیروی انتظامی محل سکونت این شکارچی بازرسی شدکه در بازرسی انجام شده ۲۷۰ قطعه سهره طلایی و ۳۰ عدد قفس فلزی و دو رشته تور زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد و به اداره محیط زیست انتقال داده شدند.

زارعی یادآور شد: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب قروه و همکاری نیروی انتظامی سهره‌های طلایی‌ها در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان رهاسازی شده و به دامان طبیعت برگشتند.

او بیان کرد: پرونده تخلف این شکارچی متخلف تشکیل و برای برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

سهره طلایی با نام انگلیسی European Goldfinch از خانواده سهره‌ها و راسته گنجشک سانان است. پرندگانی کوچک جثه و تقریبا هم اندازه گنجشک خانگی با دم چنگالی شکل و منقار مخروطی، دمگاه سفید رنگ، صورت قرمز رنگ، پس سر سیاه رنگ، گونه‌های سفید، گرده قهوه‌ای یا خاکستری، بال‌های سیاه رنگ با نوار زرد کاملاً مشخص در بال ها، سینه‌ای به رنگ نخودی و پا‌های تیره رنگ هستند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.