سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار بانه مطرح کرد؛

ممنوعیت تردد مسافر در مرز سیرانبند بانه

رستم پور از ممنوعیت تردد مسافر در مرز سیرانبند بانه جهت پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،اسماعیل رستم پور فرماندار بانه اظهار داشت: به دستور ستاد کرونا استان به منظور پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا تردد مسافر از این مرز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

او افزود: تردد مسافر در موارد ضروری برای افرادی که ویزای پزشکی، اقامت موقت و اقامت کار دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلا مانع است.

فرماندار بانه گفت: روزانه به طور متوسط حدود ۷۰ نفر از این مرز به اقلیم کردستان سفر می‌کنند و همچنین از اقلیم کردستان نیز روزانه به طور متوسط ۴۰ نفر از اقلیم کردستان وارد کشور می‌شوند.

رستم پور با اشاره به رسمی شدن این مرز در اوایل امسال گفت: برای تردد مسافر از بازارچه سیرانبند بانه نماینده جمعیت هلال احمر، نماینده مقام معظم رهبری و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشریفات ورود و خروج مسافران انجام می‌دهند.

او با اشاره به نقش این مرز در توسعه روابط تجاری، فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: این روابط و نزدیکی مردم ۲ کشور زمینه را برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند و سرمایه گذاری سرمایه گذاران اقلیم کردستان و توسعه توریسم درمانی در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.