سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار مهاباد مطرح کرد:

روند مخرب معادن در مناطق روستایی مهاباد تغییر یابد

خدرلو گفت: با نظارت مسئولان روند مخرب معادن در مناطق روستایی این شهرستان از رویه به نفع توسعه منطقه عوض شود.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: وجود معدن و سرمایه گذاری در مناطق روستایی با ذهنیت منفی مردم به علت تخریب‌های زیست محیطی مواجه شده و انتظار داریم با نظارت مسئولان از رویه به نفع توسعه منطقه عوض شود.

خدرلو با اشاره به اینکه وجود معادن فعال زمینه ساز توسعه منطقه است، افزود: استفاده از استخراج از ذخایر معدنی به شرطی قابل قبول است که به محیط زیست، جاده‌های روستایی، زیرساخت و سکونت گاه آسیبی وارد نکند. 

او با بیان اینکه اغلب بارگیری از معادن غیرمجاز و خارج از وزن استاندارد است، ادامه داد: آسیب‌های ناشی از تردد غیر مجاز کامیون‌های حامل سنگ در جاده‌های روستایی آسیبی جبران ناپذیر به راه‌های وارد کرده و ضروری است این بارگیری در محل معدن از طریق باسکول اندازه گیری شود.

ماه گذشته انفجار‌های شدید در یک معدن مهاباد، شکایت باغداران موجب خسارت به باغات منطقه و تعلیق فعالیت آن معدن شده بود.

این معدن فعال با انفجار‌های شدید و غیرکنترل شده در جوار رودخانه در پایین دست روستای «خورخوره» باعث به وجود آمدن خسارت به باغ‌های اطراف و اراضی کشاورزی این منطقه شده و پس از بازدید کارگروه شهرستانی از ادامه فعالیت این معدن تا تعیین تکلیف آن جلوگیری شد.

 برابر صورت جلسه تنظیمی مقرر شد کارشناسان رسمی دادگستری نسبت به برآورد خسارات وارده به باغات و اراضی کشاورزی اطراف اقدام کرده و مالک معدن ملزم به پرداخت خسارت وارده به خسارت دیدگان شده است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.