سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۵ هزار دانش آموز کردستانی در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت کردند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت:آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی با شرکت ۵ هزار و ۵۹۹ نفر دانش آموز پایه نهم در کردستان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی به مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در مقطع متوسطه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در کردستان  برگزار شد.

نامدار با بیان اینکه امسال ۵ هزار و ۵۹۹ نفر دانش آموز پایه نهم در استان با هم به رقابت می‌پردازند؛ افزود: از این تعداد دو هزار و ۶۵۴ نفر پسر و دو هزار و ۹۰۵ نفر نیز دختر هستند.

او با اشاره به اینکه دو هزار و ۸۵ نفر از شرکت کنندگان این آزمون در  مدارس نمونه دولتی استان پذیرفته می شوند؛ اظهار داشت:  یک هزار و ۶۵۴ نفر در رشته‌های نظری و ۴۱۴ نفر از قبول شدگان نیز در هنرستان‌های استان  مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: نتایج آزمون نمونه دولتی، ۲ هفته پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد و پس از اتمام مهلت ثبت  نام پذیرفته شدگان اصلی، در صورت عدم تکمیل کلاس‌ها، فهرست ذخیره توسط اداره کل آموزش و پرورش استان تهیه و اعلام می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.