سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله گسترده طالبان به شهر فیض آباد بدخشان با شکست مواجه شد

حمله گسترده شب گذشته طالبان بر شهر فیض آباد، مرکز ولایت بدخشان با مقاومت نیرو‌های امنیتی و مردمی با شکست مواجه شد. در این درگیری تلفات سنگینی بر طالبان وارد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمله تهاجمی طالبان برای تصرف شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان با شکست مواجه شد.

گروه طالبان از ساعت ۶:۰۰ شام روز جمعه، پانزدهم اسد، حملات خود را به پاسگاه «کته‌خرمن» در ارتفاعات فیض‌آباد آغاز کردند که بعد از آن به شکل گسترده از چهار سمت وسعت یافت.

گزارش‌ها از بدخشان حاکی است که طالبان از سمت ولسوالی ارگو و کوتل «ریزکان» و دو راهی ارگو، از سمت یفتل پایان «لای‌آبه»، از طرف شاهراه بهارک – فیض‌آباد و بند برق شورابک و از سمت جوزون و تپه تلویزیون، بر شهر فیض‌آباد حمله کردند.

جنگ از شام روز جمعه، پانزدهم اسد آغاز شد و تا ساعت ۴:۰۰ صبح شانزدهم اسد دوام یافت.

مقاومت شدید نیرو‌های امنیتی و قطعات خیزش مردمی این حمله گسترده برای سقوط فیض‌آباد را عقب زد.

حمایت هوایی، کماندوها، نیرو‌های پولیس، ارتش و امنیت ملی، قطعات خیزش مردمی و تمام نیرو‌های مدافع شهر فیض‌آباد در این جنگ تعیین‌کننده موفق شدند حمله طالبان را با شکست مواجه کنند.

ثناءالله روحانی، سخنگوی پولیس بدخشان، می‌گوید در این جنگ تلفات سنگین بر طالبان وارد شده است.او می‌گوید که آمار و ارقام دقیق را بعداً ارائه خواهد کرد.

منابع غیررسمی می‌گویند که در این جنگ تلفات سنگین بر طالبان وارد شده و معاون والی نام نهاد شان نیز در این جنگ کشته شده است.

به گفته این منابع، شش سرباز از نیرو‌های مدافعان نیز کشته و چند تن دیگر زخمی شده‌اند.

در جریان جنگ، چندین راکت بر خانه‌های مسکونی اصابت کرده است که خانه رییس اطلاعات و فرهنگ بدخشان نیز در شمار آن آتش گرفته است.

باشندگان فیض‌آباد خواستار حمایت کامل و لازم حکومت مرکزی برای دفاع و حفاظت از این شهر شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.