سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

کرونا در پیک پنجم، جان جوانان را هدف قرار داده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بر اساس انتشار آمار روزانه کرونا در چهارمحال و بختیاری، میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس منحوس در گروه‌های سنی پایین‌تر و میانسالان افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: با توجه به واکسیناسیون افراد مسن و سالمندان علیه بیماری کرونا و ایجاد ایمنی نسبی در این گروه سنی، هم اکنون در پیک پنجم شیوع بیماری و میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در گروه سنی جوانان و میانسالان افزایش یافته است.

او افزود: واکسن کرونا حدود ۷۰ درصد از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌کند و احتمال ابتلای افراد به کرونای وخیم و یا فوت ناشی از این بیماری را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


دکتر رحمانی اضافه کرد: حجم ورودی بیمار به بیمارستان‌ها افزایش یافته و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده است.

او ادامه داد: ظرفیت‌های جدیدی که ایجاد می‌شود نیز به سرعت و بلافاصله پر می‌شود.

دکتر رحمانی از مردم خواست: طی دو هفته آینده از خانه خارج نشوند و به شدت موارد بهداشتی را رعایت کنند چرا که اضافه شدن بار بیماری در بیمارستان‌ها باعث محدودیت و کاهش سطح کیفت خدمات درمانی می‌شود.

او جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به بیماری را بهترین راه کنترل وضعیت کنونی عنوان و اضافه کرد: نیرو‌های تخصصی درمانی تیم پزشکی و پرستاری به طور حداکثر و با تمام ظرفیت درحال ارائه خدمات هستند.

دکتر رحمانی افزود: یشنهاد تعطیلی مطلق دوهفته‌ای در ستاد کرونا مطرح شده است و مسئولین معمولا با بررسی شرایط موجود، وضعیت اقتصادی، اجتماعی و معیشت مردم تصمیم‌گیری می‌کنند

او ادامه داد: هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری در شرایط خوبی قرار نداریم وهمراهی و همکاری مردم الزامی است تا به آمار مبتلایان جدید اضافه نشود.

دکتر رحمانی خاطرنشان کرد: متاسفانه بیماران کرونایی اخیر عمدتاً با حداقل ۵۰ درصد درگیری ریه مراجعه می‌کنند.

او در پایان استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست ها، رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی را از جمله مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از شیوع بیماری عنوان کرد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.