سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی خبر داد؛

شرکت بیش از چهارهزار دانش آموز خراسان شمالی در آزمون نمونه دولتی

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت:بیش از چهارهزار دانش آموز خراسان شمالی در آزمون مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی مودی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی  گفت: امسال چهار هزار و ۴۴۷دانش‌آموز استان در آزمون نمونه دولتی متوسطه دوم با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد ۲هزار و ۵۴۸نفر دختر و یکهزار و ۸۹۹نفر پسر هستند.

مودی افزود: آزمون مدارس نمونه دولتی که قرار بود ۱۸تیر ماه برگزار شود، به دلیل شدت یافتن شیوع ویروس دلتا و توصیه‌های وزارت بهداشت، لغو شد.

او  گفت: از وزارت بهداشت به طور مجدد درخواست برگزاری این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد که بر این اساس این آزمون روز جمعه ۱۵مرداد ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.


بیشتربخوانید


مودی اظهار داشت: ظرفیت پذیرفته شدگان در مدارس نمونه دولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، یکهزار و ۷۲۱نفر در رشته‌های نظری و هنرستان‌ها در آموزشگاه‌های نمونه دولتی پذیرفته خواهند شد.

به گفته او  ۸۲۴نفر از این دانش آموزان را دختران و مابقی پسران تشکیل می‌دهند و آمار دانش آموزان داوطلب تحصیل در مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی آینده (۱۴۰۱-۱۴۰۰) نسبت به سال تحصیلی گذشته حدود ۱۵درصد افزایش یافت.

مودی گفت:  ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی آینده ۱۴۵نفر بیشتر شد.

گفتنی است  آزمون مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم در بجنورد مرکز استان و هشت شهرستان شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان، بام و صفی آباد برگزار شد

خراسان شمالی ۱۸۰هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.