سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: ۲۰۲ آتش سوزی در جنگل‌های ترکیه مهار شد

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد با مشارکت بخش خصوصی، سازمان‌های غیردولتی و دیگر کشور‌ها ۲۰۲ آتش سوزی در جنگل‌های ترکیه مهار شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد از آغاز هفته گذشته، ۲۰۲ آتش سوزی در جنگل های ترکیه مهار شده  و تلاش برای خاموش کردن ۱۲ آتش سوزی باقی مانده در حال انجام است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در توئیتر خود نوشت: از ۱۸ هواپیمای آبی خاکی، ۵۷ هلیکوپتر، ۵ هزار و ۲۵۰ کارمند، ۹ هواپیمای بدون سرنشین، ۱۵۰ دستگاه لایه روبی زمین و ۸۵۰ ماشین آبرسانی برای اطفای حریق در ۴۶ استان استفاده شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با مشارکت بخش خصوصی و سازمان‌های غیردولتی، چهار هواپیما و یک هلیکوپتر از خارج از کشور نیز برای اطفای حریق در دیگر مناطق، مشارکت خواهند کرد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز قبل از برگزاری جلسه ارزیابی در مرکز هماهنگی اداره مدیریت بلایا و فوریت‌های اضطراری (AFAD)  اعلام کرد: مهار آتش سوزی جنگل‌ها در منطقه ماناوگات و گوندوگموس آنتالیا با سرعت کامل، ۲۱۸ ساعت  به طول انجامید.

وی اضافه کرد: با وجود شرایط سخت و باد‌های شدید، ماموران آتشنشانی، آتش را در نقاط بحرانی خاموش کردند.

چندی پیش، دامنه آتش سوزی جنگلی در ترکیه  به ضلع شمالی کوه مجاور نیروگاه ترکیبی شهر «میلاس» در استان «موغلا‌ی» ترکیه رسید. بخش وسیعی از مناطق مسکونی مجاور نیروگاه میلاس تخلیه شده است. تعدادی از ویلا‌های این منطقه دچار آتش سوزی شده و در مقابل چشمان حیرت زده گردشگران و اهالی منطقه سوختند.

سازمان مدیریت بلایای طبیعی ترکیه نیز تاکنون آمار تلفات جانی آتش سوزی‌ها را تاکنون ۸ کشته و نزدیک به ۵۰۰ زخمی اعلام کرده است. 

در حالیکه دولت ترکیه تحقیقات گسترده‌ای را در مورد علت بروز این آتش سوزی‌ها آغاز کرده، کارشناسان معتقدند همزمانی این همه آتش‌سوزی نشان از خرابکاری دارد. 

پیش‌تر برخی منابع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را مسئول این آتش سوزی‌ها معرفی کرده بود. با این حال، مقامات ترکیه هنوز دست داشتن این گروه را در این آتش سوزی ها تایید نکرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.