سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

مراکز درمانی روز‌های شلوغ و پرترافیکی را طی می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۶۳ هزار و ۸۳۰ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۶۳ هزار و ۸۳۰ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است که از این تعداد ابتلای ۵۸ هزار و ۱۸۴ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: هم اکنون تمامی شهرستان‌های استان در لیست شهرستان‌های با وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی در شهرستان‌های قرمز استان چهارمحال و بختیاری اعلام و آمده است، غذا بصورت بیرون بر و پذیرش مشتری در رستوران‌ها ممنوع شد.

او ادامه داد: فعالیت تالار پذیرایی، پاساژه‌ها و بازار‌های سر پوشیده، استخر‌های شنا، باشگاه‌های بدنسازی، فعالیت باغ وحش وشهر بازی ها، برگزاری نمایشگاه‌های عمومی وتخصصی ممنوع است.

دکتر شیرانی گفت: برگزاری مراسم عزا و عروسی و هیئت‌ها در شرایط قرمز با حداکثر ۷۰ نفر در فضای باز و به ازای هر نفر ۴ متر مربع و حداکثر یک ساعت و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان پذیر است و در صورتی که این شرایط رعایت نشود مراتب را بازرسین مستند، گزارش و پیگیری می‌کنند.

او افزود: مراکز درمانی استان روز‌های شلوغ و پرترافیکی را طی می‌کنند.

دکتر شیرانی اضافه کرد: تست درصد بالایی از بیماران مشکوک به کرونا، مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های استان مثبت قطعی اعلام می‌شود.

او ادامه داد: در صورت تداوم همین روال و افزایش مراجعین به مراکز درمانی، مجبور به ارائه خدمات به بیماران در خارج از فضا‌های بیمارستانی هستیم که دارای شرایط استاندارد و لازم نیستند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.