سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی طرح های عمرانی استان برای بسیج امکانات به مناطق سیل زده

استاندار قزوین گفت: طرح‌های عمرانی استان یک هفته تعطیل و همه امکانات برای کمک به مناطق سیل زده الموت و آوج بسیج شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جمالی پور استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تاکید کرد:  از امروز طرح‌های عمرانی به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند و همه مدیران لازم است امکانات و تجهیزات خود را کمک به مناطق سیل زده بسیج کنند.

استاندار گفت: در روز‌های آینده میزان خسارت‌ها بهتر مشخص می‌شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی ۱۵ درصد اعتبارات خود را به مدیریت بحران اختصاص دهند.

او افزد: نهاد‌های دامی آسیب دیده ساکنان روستایی، لایروبی انهار توسط جهاد کشاورزی، برآورد خسارت واحد‌های مسکونی توسط بنیاد مسکن و بازسازی آن‌ها هم بسرعت انجام شود و در صورت نیاز به نیروی انسانی از ارتش، بسیج، سپاه و هلال احمر کمک گرفته شود.

جمالی پور یادآورشد: امکانات در اختیار فرمانداران است و برای تامین سوخت هم اقدام شود و دستگاه‌های اجرایی هر امکاناتی که دارند در صورت اعلام نیاز فرمانداران باید در اختیار قرار دهند و اگر تجهیزاتی نبود اجاره و یا از استان‌های دیگر کمک گرفته شود.

استاندار تاکید کرد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین برای اجرای مسیر انحرافی شهید آباد بررسی لازم را انجام دهد تا برای آینده ایمن سازی شود.

جمالی پور از جمعیت هلال احمر هم خواست با افزایش نیرو‌های خود برای اسکان موقت سیلزدگان اقدام کند و بهزیستی و علوم پزشکی هم برای کاهش آسیب روانی ساکنان محلی با اعزام روان شناس و مشاوران تخصصی اقدام کند.

استاندار قزوین گفت: در ۱۰۰ سال گذشته با چنین حجم بارش در یک مدت زمان کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای مواجه نبودیم و این سیلاب غافلگیرانه‌تر از آنچه بود که تصور می‌کردیم، ولی توانستیم وضعیت را مدیریت کنیم و از امروز هم سرعت عمل را بالا می‌بریم تا کار‌ها شتاب گیرد.
انتهای پیام/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.