سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت فیلم مستند از ایثارگری معلمان عشایر گیلان در دوران کرونا

فیلم مستند از ایثارگری معلمان عشایر گیلانی در دوران کرونا به نویسندگی و کارگردانی همایون رضایی‌زاده ساخته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: فیلم مستند با عنوان "این پایان راه نیست" با روایتی جدید از ایثارگری معلمان عشایر در دوران کرونا، به نویسندگی و کارگردانی همایون رضایی‌زاده، کارشناس ارشد جامعه شناسی و مستندساز جوان گیلانی تهیه و تولید شد.

زمان پیش تولید، تولید و تصویربرداری این فیلم در اوایل شیوع بیماری کووید ۱۹ و مابقی آن در زمستان ۹۹ ضبط شد و در بهار ۱۴۰۰ مراحل فنی مانند تدوین و صداگذاری آن به مدت ۳۴ دقیقه به پایان رسید.

فیلم مستند "این پایان راه نیست" با حمایت مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و صندوق ذخیره فرهنگیان تهیه و تولید شده است.

این فیلم برای اکران در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی آماده نمایش است و نخستین اکران عمومی آن نیز در قالب جشنواره خواهد بود.

"این پایان راه نیست" روایتگر تلاش و همت ۲ معلم در طبیعت بکر روستا‌های عشایری و دورافتاده گیلان در روز‌های بحران کرونا است که تعطیلی مدارس و تحصیل دانش‌آموزان برای آن‌ها دغدغه شده و در فکر راه حل هستند.

آن‌ها تصمیم می‌گیرند به دلیل نبودن امکانات در روستا مانند دسترسی نداشتن به تلفن همراه پیشرفته و اینترنت، همچون همیشه مسیر روستا را طی کنند تا به تدریس دانش آموزان در فضای باز با رعایت نکات بهداشتی بپردازند.

عومل تولید این فیلم مستند عبارتند از:

نویسنده، طراح و کارگردان: همایون رضایی‌زاده، تصویربردار: مهدی (پارسا) کریمی، تدوین: حمید فنایی، صدابردار و مدیر تولید: شهریار رضایی‌زاده، صداگذار: عرفان ابراهیمی، تحقیق و پژوهش: همایون رضایی‌زاده، تصحیح رنگ و نور: رضا تیموری، عکاس: حسام جمشیدی، تهیه‌کننده: الله‌کرم رضایی‌زاده.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.