سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت بیش از هزار خانه در پی وقوع سیل در کره شمالی+ عکس

در پی وقوع سیل در کره شمالی، هزاران نفر مجبور به ترک خانه هایشان شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه گاردین، رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند در پی بارش‌های چند روزه شدید و وقوع سیل، بیش از هزار و صد خانه در این کشور تخریب شده و هزاران نفر مجبور به تخلیه خانه هایشان شدند؛ همچنانکه این سیل ویرانگر سبب شستن و تخریب جاده‌ها شد.

به نوشته گاردین، این رخداد در حالی انجام می‌شود که نگرانی‌های فزاینده‌ای در خصوص خسارت به غلات در این کشور و تأثیر احتمالی که می‌تواند این مسأله بر مواد و منابغ غذایی بگذارد، وجود دارد. این نگرانی‌ها در سایه آن است که این کشور علاوه بر برخی تحریم‌های بین المللی، با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، بیشتر واردات خارجی را قطع کرده و محدودیت‌هایی مرزی در این ارتباط اعمال کرده است.

طبق اعلام رسانه‌های این کشور، باران‌های شدید در کره شمالی، شماری از مناطق را در ساحل شرقی این کشور از جمله استان‌های هامگیونگ شمالی و جنوبی درگیر خود کرده است. تلویزیون این کشور تصاویری از خانه‌هایی که سیل تا سقف آن‌ها آمده و پل‌ها و سد‌هایی که بر اثر سیل تخریب شده بودند را پخش کرد.

پخش تصاویری از خانه های سیل زده در استان هامگیونگ جنوبی در تلویزیون دولتی کره شمالی

«ری یونگ نام» معاون رئیس اداره اب و هواشناسی کره شمالی به تلویزیون این کشور گفت بخش‌هایی از هامگیونگ شمالی از روز یکشنبه تا سه شنبه، ریزش بیش از ۵۰۰ میلی متر باران را به ثبت رسانده است؛ همچنانکه هامگیونگ جنوبی نیز این روز‌ها از متوسط بارندگی ماهیانه خود فراتر رفته است.

او همچنین گفت: انتظار می‌رود در ماه اوت (ماه جاری میلادی) باران‌های بیشتری در مناطق مختلف از جمله ساحل شرقی کشور ببارد.

در ماه ژوئن، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته بود کشور با اوضاع دشواری در زمینه غذایی روبروست و شرایط در این زمینه به دروی محصولات در امسال بستگی دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.