سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم تامین مرغ به اندازه کافی در استان مرکزی

در استان مرکزی روزانه حداقل به ۱۲۰ تن مرغ نیاز داریم و اگر همه روزها به این میزان تحویل ما بشود کمبودی به وجود نخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمدجواد قربانیان معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان مرکزی گفت: تأمین مرغ و حتی در حال حاضر با توجه به قانون انتزاع تمام موارد ازجمله قیمت مرغ و حتی شیر و گوشت در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی قرارگرفته است، ولی در بحث مرغ بنا براین است که نمایندگان جهاد کشاورزی مرغ را به‌اندازه کافی تحویل نماینده صمت بدهند و ما آن را برای توزیع در اختیار اتاق اصناف بگذاریم.

او افزود: بازرس‌های ما مستقر هستند و هر میزان از کشتارگاه تحویل می‌گیریم تا توزیع بین واحد‌های عمده‌فروش را به اتاق اصناف اعلام می‌کنیم، این مرغ تا مغازه‌های خرده‌فروشی می‌رود و اتاق اصناف مکلف است که نظارت کند تا به قیمت مصوب ۲۵ هزار ۹۰۰ تومان به دست مردم برسد.

او ضمن تکذیب سخنان مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی مبنی بر توزیع مرغ روزانه ۱۴۰ تن در استان و عدم وجود مشکل در تأمین مرغ گفت: متوسط توزیع به‌استثنای روز‌های تعطیل ۱۲۰ تن بوده که اگر بخواهیم روز‌های تعطیل را هم حساب کنیم به‌مراتب پایین‌تر خواهد بود، روز‌هایی که مرغ در استان توزیع‌شده زیر ۱۰۰ تن بود و حتی در روز‌هایی از این هم کمتر است.

قربانیان تصریح کرد: اگر مرغ به‌اندازه کافی وجود داشته باشد کسی که نمی‌تواند آن را احتکار کند و مردم به‌اندازه نیاز مصرف می‌کنند، ممکن است استان مرکزی به‌اندازه کافی تولید داشته باشد، ولی این مرغ توسط مرغدار و واسطه ممکن است از استان خارج شود یا مغازه‌دار آن را خارج کند و بااین‌حال برای هر واحد هم نمی‌توان یک بازرس گذاشت.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: مرغ ، گوشت مرغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.