سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار خرم‌آباد:

شورای شهر باید مشکلات مردم و انتقادات سازنده آن‌ها را بشنود

فرماندار شهرستان خرم آباد گفت: شور‌اهای اسلامی شهر منتخبین شهروندان هستند و باید پاسخگوی مطالبات مردمی باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، " جعفر طولابی" فرماندار شهرستان خرم آباد در جلسه تحلیف شورا‌های اسلامی شهر‌ خرم آباد اظهار داشت: قانون مداری و قانون محوری باید اساس کار اعضای شورا باشد، اگر شورای شهر، قانون را محور کار خود قرار دهد و بر اساس مبانی قانونی عمل کند، هیچ مانعی بر سر راه موفقیت شورا قرار نخواهد گرفت.

او اضافه کرد: شورای شهر باید نگاه جامع، علمی و کارشناسی به مسائل و موضوعات شهری داشته باشد و به عنوان یک مجموعه تصمیم گیر و تصمیم ساز در شهرداری، باید براساس مصوبات قانونی منشور کار شهرداری را تصویب و در اختیار آن‌ها قرار بدهند.

فرماندار شهرستان خرم آباد با بیان اینکه شورای شهر باید ارتباط و تعامل با همه اقشار مردم را در دستور کار خود قرار دهد تاکید کرد: اعضای شورا باید مسائل ومشکلات مردم، پیشنهادات و انتقادات سازنده آن‌ها را بشنوند و مردم را در امور خدمات، عمران و توسعه شهری مشارکت بدهند، چرا که امروز مهم‌ترین محور برای توسعه شهری بکارگیری توانمندی‌های مردمی و بخش خصوصی است.

طولابی افزود: اگر بنا باشد صرفا به بودجه شهرداری اکتفا کنیم، کاری را در رابطه با توسعه شهری نمیتوانیم انجام بدهیم، بنابراین باید ظرفیت‌ها و استعداد‌ها را شناسایی کرد که این استعداد‌های بالقوه به استعداد‌های بالفعل تبدیل شوند.

او در خصوص فعال کردن کمیسیون‌های زیر مجموعه شورای شهر افزود: شورای شهر باید طبق قانون کمیسیون‌های تخصصی‌ای را تعیین کند که به عنوان بازوان شورا‌ها بتوانند در حوزه عمرانی، اجتماعی و فرهنگی در اجرای منویات و اهدافی که قانون برای شورای شهر تعیین کرده است ورود تخصصی پیدا کنند.

 

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.