سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پ‌ک‌ک مدعی کشتن نظامیان ترکیه شد

شبه‌نظامیان تروریست پ‌ک‌ک مدعی شدند که ۶ نظامی ترکیه را در شمال اربیل عراق کشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، پ‌ک‌ک شاخه نظامی شبه‌نظامیان تروریست حزب کارگران کردستان، مدعی شده است که ۶ نظامی ترکیه را کشته و یک فروند هواپیمای آن‌ها را در شمال اربیل سرنگون کرده‌اند.

این گروه شبه‌نظامی اعلام کرد که نیروهایش ۶ سرباز ترکیه را در منطقه خواکورک در شمال اربیل کشته و یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آن‌ها را ساقط کرده‌اند.

مرکز اطلاع رسانی این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگجویان ما ۶ نفر از سربازان ترکیه را در درگیری‌های منطقه خواکورک به قتل رساندند.

این بیانیه می‌افزید: نیرو‌های ما همچنین یک فروند پهپاد ارتش ترکیه را در خواکورک رهگیری و سرنگون کردند و همچنین بخش‌های از این پهپاد سرنگون شده را در اختیار گرفتند.

ارتش ترکیه اردیبهشت ماه گذشته از آغاز عملیات جدید خود در شمال عراق با عنوان عملیات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی حزب کارگران کردستان خبر داد.

گفته می‌شود به دنبال این حملات ترکیه، بیش از ۴۷ روستا در کردستان عراق طی یک ماه گذشته خالی از سکنه شده است.

وزارت دفاع ترکیه نیز روز یکشنبه گذشته از تداوم عملیات در شمال عراق و کشته و مجروح شدن ۷ تروریست «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) خبر داده بود. گروهک پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است و از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.