سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره جوان خوارزمی تجلیل شدند

برگزیدگان مرحله استانی هفتمین جشنواره علمی فناوری نوجوان خوارزمی در مراسمی مجازی تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین درتاج معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی هفتمین جشنواره علمی فناوری نوجوان خوارزمی گفت: این جشنواره برای تنوع بخشی و پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان به ویژه محصلان دوره متوسطه اول و در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برگزار می‌شود.

او افزود: تربیت دانش‌آموز خلاق و پژوهنده، تنوع دادن به محیط‌های یادگیری، کیفیت بخشی آموزشی، تجربه کردن فعالیت‌های یادگیری معنادار برای هدایت تحصیلی صحیح، تقویت روحیه کار و کارآفرینی و هدایت دانش‌آموزان بر اساس علاقه مندی و توانایی آن‌ها در مسیر صحیح شغلی از اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ۸۶ هزار نفر / رشته در مرحله آموزشگاهی آثار و اطلاعات خود را در سامانه همگام ثبت کرده‌اند، افزود: پس از رقابت دانش‌آموزان در مراحل آموزشگاهی و شهرستان/منطقه، ۳۸۱ دانش‌آموز در مرحله استانی با هم رقابت کردند.

درتاج با بیان اینکه نفرات اول استان در هر محور به مرحله کشوری راه یافته‌اند، عنوان کرد: امسال برای اولین بار دانش‌آموزان در مرحله کشوری با هم رقابت نمی‌کنند بلکه تجارب و کار‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

او گفت: شهرستان‌های دشتستان، بوشهر، دیلم و کنگان از شهرستان‌های برتر استان در این جشنواره هستند.


بیشتر بخوانید


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه شعار جشنواره در سال‌های گذشته «هر دانش‌آموز، یک محور» بوده است، ادامه داد: با برگزاری هفت دوره جشنواره، به طور متوسط هر دانش‌آموز حداقل یک و نیم رشته از محور‌های شش‌گانه جشنواره را فراگرفته است.

درتاج تاکید کرد: اگر چه مرحله استانی این جشنواره رقابتی بوده است اما هدف اصلی این جشنواره رقابت نیست بلکه ایجاد پویایی و تحرک علمی، آموزشی و پژوهشی در مدارس است.

او بیان کرد: هفتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در ۶ محور زبان و ادبیات فارسی با موضوع روز ملی محیط‌بان، دست‌سازه به دو شیوه سخت افزار و نرم افزار، بازارچه‌های کسب و کار، مسابقات آزمایشگاهی، پژوهش و زبان انگلیسی برگزار شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: در مدارس برخی به دلایلی از جمله کمبود تجهیزات و فضای آزمایشگاهی، تغییرات کتب درسی و ... با آزمایش و آزمایشگاه رابطه خوبی ندارند که امیدواریم برگزاری این جشنواره علمی، زمینه تقویت نقش آزمایشگاه را در مدارس فراهم کند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.