سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست جنبش النهضه برای گفتگوی ملی به منظور اصلاحات سیاسی و اقتصادی در تونس

جنبش النهضه تونس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد خواستار گفتگوی ملی و بازگشت به وضعیت عادی قانون اساسی و پایان تعلیق پارلمان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش النهضه تونس خواستار گفتگوی ملی برای اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور شد.

جنبش النهضه تونس امروز (پنج شنبه) در بیانیه‌ای بر ضرورت بازگشت به وضعیت عادی قانون اساسی و پایان تعلیق پارلمان تاکید کرد.

این بیانیه، آمادگی جنبش النهضه را برای مشارکت در تعاملات مثبت برای کمک به غلبه بر موانع کنونی و بازگشت تونس به مسیر دموکراتیک نشان می‌دهد.

چندی پیش، جنبش النهضه تونس آمادگی خود را برای ارائه امتیازاتی با هدف بازگشت به مسیر دموکراسی و برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرده بود.

محمد القومانی، عضو دفتر اجرایی جنبش النهضه تونس یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد این جنبش آماده ارائه امتیازات ضروری برای بازگشت به مسیر دموکراسی و عادی سازی اوضاع در تونس است.

این مقام جنبش النهضه همزمان سه خواسته اصلی این جنبش را اعلام کرد و گفت: این‌ها گام‌های اساسی در حل بحران فعلی است. لغو تعلیق فعالیت پارلمان نخستین درخواست این جنبش از رئیس جمهور تونس است.

او تشکیل دولت جدیدی که از سوی پارلمان تایید شود را به عنوان دومین خواسته حزبش مطرح و اعلام کرد که جنبش النهضه در دولت جدید مشارکت نخواهد داشت. به گفته القومانی، النهضه همچنین از هرگونه گفتگوی سیاسی فراگیر که به حل اختلاف و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام در دوره کوتاهی منجر شود، استقبال می‌کند و در قبال هر گفتگوی ملی انعطاف پذیر است.

تونس با اقدام اخیر قیس سعید، رئیس جمهور این کشور در برکناری نخست وزیر و تعلیق پارلمان به مدت ۳۰ روز، وارد بحران سیاسی شد و احزاب او را متهم به انجام کودتا کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.