سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیش یک هفته تعطیل شد

محدودیت های کرونایی از امروز یکشنبه ۱۷ مرداد در جزیره کیش به مدت یک هفته اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد رضا رضانیا،رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: بر اساس تصمیم کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا این جزیره محدودیت‌های مقابله با شیوع این ویروس از امروز بصورت جدی و شدید  اجرا می شود.

رضانیا با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها تا یک هفته در نظر گرفته شده و تا ۲ هفته قابل تمدید است، گفت: این مصوبات از امروز یکشنبه ۱۷ مرداد به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

او گفت: کاهش حداکثری تعداد پرواز‌های ورودی به جزیره کیش از جمله این مصوبات است که پیشنهاد آن به دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیصلاح داده شده و پیگیری‌ها در حال انجام است تا به شکل حداکثری شاهد کاهش پرواز‌ها باشیم.

رضانیا افزود: بر اساس این مصوبات مشاغل گروه ۲، سه و چهار تعطیل و ادارات و نهاد‌ها به استثنای یگان‌های نظامی، انتظامی، امنیتی، بهداشت و درمان، امدادی، آب و برق، آتش نشانی و اورژانس تعطیل و فقط به صورت شیفت‌های ضروری فعالیت خود را ادامه می دهند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: تردد شناور‌های مسافربری از مبادی ورودی به جزیره کیش ممنوع است و فقط ارزاق عمومی و مواد مورد نیاز و ضروری جزیره از طریق شناور بتواند انتقال پیدا می کند.

سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش گفت: طبق این مصوبات مراکز پذیرایی شامل رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها فقط به صورت بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند و تردد شبانه از ساعت۲۳ تا ساعت چهار بامداد ممنوع خواهد بود.

او افزود: بر اساس تصمیمات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونای کیش بازگشت کیشوندانی که در سفر به سر می‌برند به صورت تدریجی و طی فرایند و مکانیزمی که اعلام خواهد شد انجام می‌پذیرد.

رضانیا افزود: هرگونه عدم رعایت مصوبات فوق می‌تواند منجر به افزایش شیوع بیماری و وخامت بیماری در جزیره باشد که قطعاً از طریق کمیته انتظامی ستاد کرونا برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: سرماخوردگی، آب ریزش بینی، گلو درد، سرفه، تب و بی حالی از علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا است و شخص علامت دار با مراجعه به پزشک باید نسبت به رعایت قرنطینه اقدام کند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل و دقیق رعایت کنند.

ادارات کیش تعطیل شد

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا این جزیره محدودیت های مقابله با شیوع این ویروس را تشدید کرد و براساس آن از ۱۷ مرداد ادارات تعطیل خواهد بود.

جزیره کیش هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و از هفته گذشته تا کنون با در گذشت هشت تن تعداد جانباختگان این ویروس در جزیره به ۳۶ نفر رسیده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۳ مرداد در این جزیره ۶ هزار و ۹۳۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۶۸ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۴۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که ۶ تن در روز گذشته بستری شده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.