سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح بازآفرینی شهری در مریوان

رییس اداره راه وشهرسازی مریوان گفت: طرح بازآفرینی شهری در محله موسک ۲مریوان با اجرای جدول گذاری و آسفالت در این محله آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،زانا کهنه پوشی رییس اداره راه وشهرسازی مریوان اظهار داشت: در راستای بازآفرینی محلات هدف و به منظور ارتقای سطح زیست‌پذیری و بهبود شرایط برخورداری از خدمات شهری در این محلات از شهر مریوان، پروژه‌های متعددی تعریف شده که تعدادی از آن‌ها به بهره برداری رسیده و بقیه نیز در حال اجرا است.

او با بیان اینکه هم اکنون اجرای طرح بازآفرینی شهری در محله موسک ۲ مریوان آغاز شده است، افزود: در این راستا آماده سازی، جدول گذاری و آسفالت این خیابان ۱۶ متری آغاز شده و اتمام آن می‌تواند در کاهش ترافیک شرق شهر مریوان بسیار تاثیرگذار باشد.

رییس اداره راه وشهرسازی مریوان در ادامه با بیان اینکه از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری ۱۰ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال به مریوان به اجرای پروژه‌های بازآفرینی اختصاص یافته است، گفت: از این میزان ۱۸ میلیارد ریال برای اجرای پله‌گذاری وسنگ فرش محلات حاشیه کمربندی ۱ و ۲ و موسک بوده که ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به اتمام رسیده است.

کهنه پوشی افزود: ۲۲ میلیارد ریال نیز برای احداث مدرسه ۹کلاسه تفینی‌ها اختصاص یافت که به اتمام رسیده و به آموزش و پرورش تحویل داده شده و همچنین ۳۶ میلیارد ریال برای احداث مدرسه ۹کلاسه شهید کیوان نصیری بوده که در مرحله پیشرفت فیزیکی ۲۰درصد قرار دارد.

رییس اداره راه وشهرسازی مریوان اظهار داشت: ۱۷ میلیارد ریال نیز برای احداث پارک شنه واقع در محله کمربندی بود که دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد است، ضمن اینکه ۱۷ میلیارد ریال به احداث دیوار حائل محله تفینی‌ها که دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است اختصاص پیدا کرد.

کهنه پوشی افزود:احداث شبکه فاضلاب محله موسک به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر با اعتبار۲۳ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌ها بوده و هم اکنون دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

در سال ۱۳۹۰ و بر اساس مصوبه دولت دهم چند روستای بزرگ کردستان به شهر تبدیل شد که کارشناسان حوزه عمران شهری معتقدند این موضوع بدون مطالعه و کار کارشناسی صورت گرفت و تبعات بدی داشته و به گسترش پدیده حاشیه‌نشینی و روی‌آوری مردم به سمت حاشیه شهر‌ها کمک کرده است.

نایسر، ننله و حسن‌آباد، تقتقان، فرجه در سنندج، شهرک امام خمینی (ره) و محله در قلعه، محله تازه‌آباد در سقز و محله تفینی در مریوان از جمله مناطق کردستان است که در قالب طرح بازآفرینی شهری ساماندهی می‌شوند.

در استان کردستان می‌توان از سنندج و مریوان به عنوان ۲ شهری که بیشترین میزان حاشیه‌نشینی را دارند، نام برد اگرچه این پدیده در دیگر شهر‌های استان هم در حال افزایش است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.