سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان مجازی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با شیوع ویروس کرونا۸۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان به صورت مجازی انجام می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  گفت: با شیوع ویروس کرونا، ۴۰ درصد آموزش‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی و بقیه از طریق پرتال رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور انجام می‌شود.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، بخش‌های مختلف اقتصاد، آموزش، ورزش و بسیاری از فعالیت‌ها را با چالش مواجه کرد و سبک زندگی افراد را نیز تغییر داد.

وی گفت: وضعیت فعلی سیستان و بلوچستان و کشور نیز محدودیت‌هایی را برای تمامی حوزه‌ها ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دنیا به سمت آموزش‌های مجازی پیش می‌رود، افزود: در حوزه مهارت آموزی محدودیت‌هایی برای آموزش‌های مجازی وجود دارد، زیرا وقتی فرد وارد محیط واقعی می‌شود باید ابزار به دست گیرد و نمی‌توان همه کار‌ها را از طریق آموزش مجازی انجام داد، اما تلاش کردیم فعالیت‌های خود را متوقف نکنیم.

وی بیان کرد: مرکزی به عنوان آموزش‌های کسب و کار راه‌اندازی شد تا بستری در اختیار مراکز قرار داده شود که بتوانند آموزش‌های تئوری را از این طریق انجام دهند.

اولیایی گفت: ظرفیت حضور در کارگاه‌ها نیز کاهش یافته و با نیمی از کارآموزان بخش عملی کارگاه‌ها هدایت می‌شود.

وی افزود: تولید فیلم‌های آموزشی در برنامه‌های فنی و حرفه‌ای توسعه یافته و نزدیک به یکهزارو ۷۰۰ فیلم آموزشی در سامانه skill.ir در این چند ماه در کل کشور تهیه و بارگزاری شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در هیچ کجای دنیا بخش دولتی نمی‌تواند نیاز‌های واقعی بازار کار را احصا کند بلکه نیاز به حلقه‌هایی وجود دارد که واسطه بین بازار کار و بخش آموزش دهنده باشد و این حلقه‌ها شامل انجمن‌ها، تشکل‌ها و اتاق‌ها هستند.

وی بیان کرد: برای این منظور نیاز به چهار گروه مرجع اتاق بازرگانی، اصناف، صنعت، معدن و تجارت و تعاون وجود دارد که می‌توانند نیاز بازار کار را در اختیار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دهند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.