سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۴۵ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد در سال ۱۴۰۰

شهردار شهرکرد گفت: بودجه فرهنگی شهرداری از ۹۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ با ۱۴۵ درصد رشد امسال به ۲۲۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد با اشاره به طرح‌های عمرانی همزمان با آخرین روز فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری در نشست اعضای شورای شهر و شهردار شهرکرد اظهار داشت: ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق صکوک متعلق به این شهرداری هنوز جذب نشده است.

او افزود: این مبلغ از اعتبارات ملی برای خرید ۱۷ دستگاه اتوبوس به شهرداری شهرکرد اختصاص یافته است که به‌علت همکاری نکردن بانک‌ها در پذیرفتن عاملیت این اعتبار، هنوز جذب نشده است، اما همچنان فرصت جذب وجود دارد.


بیشتر بخوانید


عبدالغنی اضافه کرد: در این رابطه مذاکراتی با بانک‌های ملت و رفاه کارگران در سطح ملی و استانی انجام شد که متاسفانه به نتیجه نرسید.

او شهرداری شهرکرد را مجموعه‌ای برنامه محور اعلام کرد و ادامه داد: تا یک‌ماه دیگر برنامه‌های محوری پنج ساله و چشم‌انداز ۲۰ ساله در این شهرداری آماده و عملیاتی می‌شود.

عبدالغنی گفت: معطل ماندن پنج ساله شهرداری شهرکرد برای بازنگری طرح جامع، تشکیل نشدن شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری در یک سال گذشته و رها شدن منظریه از مهم‌ترین مشکلات شهرداری مرکز استان به‌شمار می‌رود که رفع سریع‌تر این مشکلات به همکاری بیشتر اداره‌کل راه و شهرسازی نیاز دارد.

او افزود: احداث چهار قطعه فضای سبز با ۵۰ میلیارد ریال برآورد مالی در منظریه پیش‌بینی شده است که پیگیری‌های آن از طریق سازمان ملی زمین و مسکن بی‌نتیجه مانده و از توان شهرداری هم خارج است.

عبدالغنی با اشاره به لزوم ارتقای شاخص‌های فرهنگی در طرح‌های مرتبط با مدیریت شهری اضافه کرد: بودجه فرهنگی شهرداری از ۹۰ میلیارد ریال سال ۱۳۹۹ با ۱۴۵ درصد رشد به ۲۲۰ میلیارد ریال در سال‌جاری افزایش یافت.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۸۰ درصد فضاسازی و مباحث مرتبط با امور فرهنگی در شهرکرد از سوی شهرداری انجام می‌شود.

عبدالغنی گفت: افتتاح فرهنگسرای رسانه، راه‌اندازی فرهنگسرای نشاط در آینده‌ای نزدیک، تبدیل یک انبار در خیابان امیرکبیر به سالن ورزشی، اختصاص یک ساختمان در ناحیه غرب برای انجام امور فرهنگی، راه‌اندازی موزه شهرکردشناسی و مباحث مرتبط با امور شهری در فرهنگسرای نشاط از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری در حوزه فرهنگی به‌شمار می‌رود.

او همچنین در خصوص وضعیت طرح نیمه‌تمام برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد افزود: پیمانکار این طرح اعمال ماده ۴۸ شد و تاکنون ۱۵ میلیارد ریال از ضمانت نامه‌های وی به نفع شهرداری ضبط شده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.