سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: اکثر نیویورکی‌ها خواستار کناره‌گیری اندرو کومو هستند

نتایج یک نظرسنجی در آمریکا بیانگر آن است که اکثر ساکنان ایالت نیویورک خواستار کناره‌گیری فرماندار این ایالت هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک پست، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اغلب ساکنان نیویورک آمریکا، خواستار کناره‌گیری «اندرو کومو» فرماندار این ایالت به دلیل انتشار نتایج تحقیقاتی مستقل درباره رسوایی جنسی او، هستند.

این نظرسنجی که روز سه‌شنبه به وقت محلی آمریکا انجام شد، نشان می‌دهد ۵۹ درصد از آمریکایی‌های ساکن نیویورک خواستار استعفای اندرو کومو هستند، در این میان نیز ۵۲ درصد از افرادی که اعلام کردند دموکرات هستند خواستار کناره‌گیری او هستند.

این نظرسنجی که از سوی «کالج ماریست» در نیویورک انجام شده است، نشان می‌دهد ۵۹ درصد از افراد بزرگسال شرکت کرده در این نظرسنجی معتقدند کومو باید از سوی دولت استیضاح شود، اما در مقابل تنها ۲۸ درصد مخالف استیضاح او هستند.»

همچنین تنها ۱۱ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی که شامل ۱۸ درصد از دموکرات‌ها هستند معتقدند که باید به کومو بار دیگر فرصت انتخاب شدن داد و انتخاباتی برگزار کرد.

مدیر این نظرسنجی در این باره گفت: «افکار عمومی بر این باور است که اتهامات علیه کومو کناره‌گیری او را ایجاب می‌کند. تقریبا از هر ۱۰ ساکن نیویورک ۶ نفر معتقدند که اگر کومو استعفا ندهد باید استیضاح شود، او حتی اگر از این رسوایی خلاص شود، در انتخابات راهی نخواهد داشت، زیرا حمایت دموکرات‌ها را نیز از دست داده است.»

براساس این نظرخواهی تنها ۳۲ درصد از ساکنان نیویورک معتقدند باید دوره فرمانداری کومو به اتمام برسد او تا این زمان در این منصب بماند. همچنین ۴۴ درصد از این افراد معتقدند اقدامات کومو غیرقانونی بوده در حالی که در مقابل تنها ۲۹ درصد از آن‌ها اقدامات او را خارج از عرف می‌دانند، اما معتقدند غیرقانونی نبوده است. تنها ۷ درصد از نیویورکی‌ها می‌گویند او هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.


بیشتر بخوانید:


اندرو کومو ۶۳ ساله از سال ۲۰۱۰ در سمت فرمانداری نیویورک فعالیت می‌کند و در چند ماه گذشته در دور تازه‌ای از اتهامات فساد اخلاقی گرفتار شده و به آزار جنسی و رفتار ناشایست علیه زنان متهم شده است. رفتار‌های کومو اخیراً در محل کار به دلیل شکایات کارمندان خانم او شدیداً تحت کنترل قرار گرفته است.

پیش از این حدود ۵۰ قانونگذار دموکرات ازجمله نمایندگان نیویورک در کنگره آمریکا از کومو خواسته بودند از سمت خود کناره‌گیری کند. کومو، اما این ادعا‌ها را رد کرده است و از استعفا خودداری می‌کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، به تازگی خواستار استعفای فرماندار نیویورک به دلیل رسوایی جنسی شد و گفت: «او باید استعفا کند و من مطلع هستم که ممکن است قانونگذاران ایالتی تصمیم به استیضاح او بگیرند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.