سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپ فرانسیس خواستار اقدامات ملموس در خصوص لبنان شد

رهبر کاتولیک‌های جهان در نخستین سالگرد انفجار بندر بیروت خواستار اجرای اقدامات ملموس در خصوص وضعیت لبنان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان در نشست مجازی به ریاست فرانسه در نخستین سالگرد انفجار بندر بیروت از همه شرکت‌کنندگان در این مراسم خواست اقدامات ملموسی در خصوص وضعیت لبنان اجرا کنند.

او در پایان این دیدار گفت: امروز از جامعه بین المللی می‌خواهم که لبنان را در از طریق اقدامات ملموس و نه فقط با کلمات کمک کنند. امیدوارم کنفرانسی که به دست فرانسه و سازمان ملل متحد برگزار شده است، ثمربخش باشد.

ظهر امروز، فرانسه یک ویدئو کنفرانس را به ریاست «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور این کشور و «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد به همراه نمایندگانی از ۴۰ کشور و سازمان‌های بین المللی برای جمع آوری ۳۵۰ میلیون دلار برای مردم لبنان ترتیب داد.

پاپ در آخر این کنفرانس مجازی گفت: یک سال پس از انفجار مهیب که در بندر بیروت رخ داد و باعث مرگ و ویرانی شد، دعای خود را برای این کشور عزیز به ویژه قربانیان و خانواده‌های آنها، مجروحان زیادش و همه کسانی که خانه و شغل خود را از دست داده‌اند روانه می‌کنم.

انفجار مهیب و فاجعه بار بندر بیروت که در ۱۴ مرداد ماه سال گذشته روی داد، موجب کشته شدن ۱۹۰ نفر و زخمی شدن بیش از شش هزار نفر دیگر شد. انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن «نیترات آمونیوم» در بندر بیروت صورت گرفت و موجب شد بسیاری از ساختمان‌های اطراف این بندر به طور کامل ویران شوند. استاندار بیروت در آن زمان میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.