سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی خبرداد؛

هفته آینده گره خاموشی‌ها

اله داد گفت: اگر هفته آینده با همراهی مردم از پیک مصرف برق عبور کنیم مشکل خاصی نخواهیم داشت.

اله داد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در کارگروه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: اگر هفته آینده با مدیریت و همراهی مردم که جای تشکر دارد بتوانیم به خوبی از این پیک عبور کنیم مشکل خاصی در تامین برق نخواهیم داشت.

اله داد با اشاره به افزایش دما در هفته آینده از مردم خواست که همچنان همکاری لازم در رعایت مصرف برق را داشته باشند افزود: قطعا رعایت مردم در بخش‌های مختلف صنوف، بخش خانگی و اداری هنوز مورد انتظار است.

او اضافه کرد: بخشی از مشترکین از جمله مشترکین اداری، ایستگاه‌های مخابراتی و جا‌هایی که در واقع تامین برق حساس را انجام می‌دهند باید مجهز به ژنراتور باشند که این موضوع نباید منوط به تابستان باشد بلکه در زمستان هم ممکن است مشکل سوخت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی به وضعیت تامین برق نسبتا پایدار توزیع برق هفته جاری در استان مرکزی اشاره و اضافه کرد: در بخش‌های عمومی، کشاورزی و خانگی هیچ گونه خاموشی نداشتیم و البته یک محدودیتی در حوزه برخی صنایع وجود دارد و هنوز مصرف برق در این حوزه بالاست.

او با اشاره به مانور مدیریت مصرف برق در استان مرکزی گفت: در این مانوراز ۲۱۷ اداره، بانک و ساختمان دستگاه‌های خدمات رسان بازدید و تذکراتی داده شد که وضعیت مصرف برق بهتر شد، اما مجبور به قطع برق تعدادی از مشترکین بدمصرف شدیم.

فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی هم در این جلسه تدوین برنامه سالانه استراتژیک برای تامین برق را ضروری دانست و گفت: هفته گذشته خاموشی‌ها برای مشترکین خانگی اعمال نشده، اما فشار قطعی برق در بخش صنعت به ویژه صنایع ایرالکو و فولاد و سیمان می‌باشد که با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کنند.

فرخی تدوین سناریو و برنامه ریزی برای بحران تامین برق را مهم قلمداد کرد و افزود: صنایع نمی‌توانند به صورت نیمه تعطیل فعالیت کنند، زیرا اقتصادکشور دچار آسیب می‌شود.

او مدیریت بحران تامین برق در فصل زمستان ناشی از تامین سوخت را ضروری دانست و افزود: نباید در شرایط بحرانی غافلگیر شویم لذا برنامه ریزی، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و تمهیدات لازم در این حوزه نیاز به تشکیل کمیته کارشناسی دارد.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی اعمال خاموشی‌های بدون برنامه را ناشی از نا متوازنی تولید و مصرف برق دانست و افزود: مدیریت مصرف برق و مشارکت مشترکان درتمامی بخش‌ها ضروری است.

او ادامه داد: تمامی ادارات و بانک‌ها نسبت به کاهش ۵۰ درصدی مصرف عمل و شرکت توزیع موظف هستند در صورت مشاهده رعایت نشدند الگوی نسبت به قطع برق اقدام کند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.